اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علیمه قم:

شهادت برازنده مفتح‌ها است

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علیمه قم با بیان این‌ که شهادت برازنده مفتح‌ها است، گفت: منافقان در ترور شخصیت‌هایی چون مفتح با یک توهم کور روبه‌رو بودند.

شهادت برازنده مفتح‌ها است

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح اظهار داشت: آیت‌الله‌ دکتر مفتح از فضلای بنام حوزه علمیه و از مجاهدینی بود که پیوسته در تبعید و زندان به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: دکتر مفتح فردی حساس و مؤثر در دوران انقلاب و پس از انقلاب بود و فعالیت‌های خوب و مؤثری در دانشگاه و حوزه برعهده داشت و می‌توان عضویت در شورای انقلاب در راستای تشکیل کمیته‌ها را از جمله فعالیت‌های این شهید گرانقدر نام برد.

ممدوحی با اشاره به شهادت دکتر شهید مفتح‌، افزود: منافقان در ترور شخصیت‌هایی چون شهید مفتح با یک توهم کور روبه‌رو بودند و خیال می‌کردند که با شهادت این بزرگواران، می‌توانند اراده ملت ایران را بشکنند.

مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: منافقان در پی این بودند که انقلاب را از پای در آوردند چرا که انقلاب را قائم به فرد می‌دانستند اما نمی‌دانستند به هر مقدار که شهادت را نصیب شخصیت‌های مؤثر در انقلاب می‌کردند‌، انقلاب قدرتمند‌تر می‌شود.

آیت‌الله ممدوحی تصریح کرد: شهادت برازنده چنین اشخاص بزرگواری است‌.

گفتنی است، شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح در سال 1307 هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در همدان به دنیا آمد، در سن 15 سالگی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و با جدیت در کسب علم و دانش کوشید.

ایشان از محضر اساتید بزرگی همچون حضرت آیت‌الله العظمی امام‌خمینی (ره)، مرحوم آیت‌الله علامه طباطبایی، مرحوم آیت‌الله داماد بهره گرفت.

دوره کامل خارج علوم مختلف حوزه را گذارند و جامع منقول و معقول شد تا اینکه به درجه اجتهاد نائل آمد و به عنوان مدرسی در حوزه به تدریس پرداخت، به نحوی که حوزه‌های درسی وی در زمینه‌های مختلف به خصوص فلسفه از رونق خاصی برخوردار بود و از پر استفاده‌ترین حوزه‌های درسی برای فضلای قم محسوب می‌شد.

وی در کنار تحصیل در حوزه، مدارج تحصیلات دانشگاهی را طی و موفق به اخذ درجه دکترا «P.H.D» در رشته فلسفه شد.

فعالیت‌ها و آشنایی نزدیک با حوزه و دانشگاه باعث اهمیت وحدت این دو نهاد با اهمیت و مؤثر از نظر وی بود، که مقاله ایشان با عنوان «وحدت مسجد و دانشگاه» در سال 1340 نشان از این نوع تفکر بود.

در زمان شروع نهضت امام‌خمینی (ره) در کنار و پشت سر امام شروع به مبارزه کرد و در این راه زندان و تبعید را به جان خرید.

عضویت در شورای انقلاب پس از پیروزی انقلاب از فعالیت‌های وی بود و در راستای وحدت حوزه و دانشگاه کوشید و سرانجام دکتر مفتح در 27 آذر ماه سال 58 توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

انتها‌ی‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول