اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید طالبیان:

شهادت زیبنده قامت شهید طالبیان بود

خبرگزاری فارس: فرزند شهید طالبیان با بیان اینکه نوشیدن شربت شهادت زیبنده قامت این شهید بزرگوار بود، گفت: وی با شهادت، خود را برای همیشه در دنیا و آخرت ماندگار کرد.

شهادت زیبنده قامت شهید طالبیان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین طالبیان ظهر امروز در یادواره شهید حاج محمد طالبیان و 4 هزار و 900 شهید فرهنگی کشور با بیان اینکه در زندگی این شهید بزرگوار نقطه‌ای از ناامیدی نبود، اظهار داشت: با وجودی که وی بدنی رنجور داشت همواره دم از امید می‌زد.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار پست‌های زیادی از جمله در شهرداری در طول زندگی داشت، تصریح کرد: با این وجود هیچگاه شیفته مقام نشد و همیشه متواضع بوده و برای خدمت به مردم به ویژه نیازمندان تلاش می‌کرد به گونه‌ای که فرقی بین وی و فرد عامی احساس نمی‌شد.

فرزند شهید طالبیان با اشاره به ساده‌زیستی شهید طالبیان در طول زندگی و در ابعاد مختلف آن، اضافه کرد: این شهید بزرگوار از کار کردن ابایی نداشت و حتی وقتی شهردار بود، مثل یک کارگر شهرداری کار می‌کرد و این را از افتخارات خود می‌دانست و به ما نیز گوشزد می‌کرد.

وی با بیان اینکه توجه به نماز اول وقت، نماز جماعت، صادق و بی‌ریا بودن، کمک به زیر دستان و ولایت‌مداری از خصوصیت‌های بارز و شاخصه‌های رفتاری شهید طالبیان بود، گفت: نوشیدن شربت شهادت زیبنده قامت این شهید بزرگوار بود چرا که وی با شهادت، خود را برای همیشه در دنیا و آخرت ماندگار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جمع هیئت امنای کنگره شهدای این استان از شهید طالبیان به عنوان یکی شهید فرهنگی برجسته نام برده‌اند و از وی به نیکی یاد کرده‌اند، ابراز داشت: این شهید بزرگوار در زندان طاغوت هم‌بند مقام معظم رهبری بود و در زمان قبل از انقلاب یک عنصر فعال، مهم و تأثیرگذار محسوب می‌شد.

عباس حسنی‌محتشم با اشاره به برگزاری کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان همدان نیز بیان کرد: یادواره شهید فرهنگی محمد طالبیان پس از این کنگره، بزرگترین یادواره در استان همدان است که برای برگزاری مطلوب آن تاکنون 17 نشست مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهدا اختلافات و منیت‌ها را کنار گذاشتند و با پشت پا زدن به نفس خود موجب پیروزی این انقلاب شدند، تصریح کرد: این قشر با صداقت و همیت به همگان درس زندگی آموختند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه امروز بار دیگر همه مردم و مسئولان وفاداری خود را به شهدا اعلام می‌دارند و از آنان مددخواهی می‌کنند، ابراز داشت: امروز حوزه تعلیم و تربیت کشور متأثر از نگاه شهدا است و همه اقدامات انجام شده برای پیمودن مسیر متعالی از این نگاه سرچشمه می‌گیرد.

انتهای پیام/89004/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول