اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

جابه‌جایی 95 درصد مسافر جاده‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: بالغ بر 95 درصد جابه‌جایی بار و مسافر استان از طریق جاده انجام می‌شود.

جابه‌جایی 95 درصد مسافر جاده‌ای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان به مناسبت فرا رسیدن 26 آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان، اظهار کرد: 26 آذرماه روز تجلی ایثار، شجاعت و از‌خودگذشتگی بخش حمل و نقل جاده‌ای به ‌ویژه رانندگان است.

وی به صدور فرمان امام (ره) در 26 آذرماه سال 62 مبنی بر تخلیه کالای اساسی مردم از بنادر جنوبی کشور اشاره کرد و افزود: رانندگان با صبر، ایثار و دوری از خانواده سختی‌های بسیار را تحمل می‌کنند و هدایت ناوگان حمل و نقل و گردش بخشی از چرخه اقتصاد کشور را بر عهده دارند.

این مسئول، صنعت حمل و نقل را یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار و نیروی محرکه جوامع بشری برشمرد و تصریح کرد: بیش از 95 درصد جابه‌جایی بار و مسافر گیلان از طریق جاده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رانندگی بر جسم و روح فرد اثرگذار است، اضافه کرد: حمل و نقل در توسعه پایدار به ‌ویژه رفاه عمومی، اقتصاد ملی و محیط زیست موثر است.

علیپور، صنعت حمل و نقل را زیربنای توسعه نامید و خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل در بهینه‌سازی هزینه‌ها، زمان سفر، سرعت جابه‌جایی، ایمنی و ارتقای سطح خدمات موثر است.

وی با اشاره به اعزام کمک‌های یک‌هزار کامیونی مردم گیلان در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: امسال 30 شهید حمل و نقل گیلان برای نخستین بار شناسایی شدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به اهدای 3 هزار و 500 کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران 100 روستای استان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیون و 990 هزار و 529 نفر مسافر در گیلان جابه‌جا شده‌اند.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول