اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد

جابه‌جایی بیش از 923 هزار نفر از طریق خطوط هوایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال 923 هزار و 565 نفر از طریق خطوط هوایی در استان جابه‌جا شدند.

جابه‌جایی بیش از 923 هزار نفر از طریق خطوط هوایی

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از جابه‌جایی 923 هزار و 565 نفر از طریق خطوط هوایی استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 188 هزار و 460 نفر لیست مسافران پروازهای خارجی و 735 هزار و 105 نفر نیز جزو مسافران ورودی و خروجی از طریق خطوط هوایی داخلی بوده‌اند.

وی افزود: در بخش مسافران خارجی 96 هزار و 969 نفر جزو مسافران ورودی و 91 هزار و 491 نفر نیز جزو مسافران خروجی به ثبت رسیده‌اند.

رستمی درمورد مقایسه مسافران امسال با مدت مشابه سال قبل گفت: در بخش مسافران داخلی افزایش 1.3 درصدی و در بخش مسافران خارجی شاهد کاهش 18 درصدی برای حمل و نقل مسافر بودیم.

وی دلیل عمده این کاهش را مربوط به نوسانات ارز دانست و پیش‌بینی کرد شاهد کاهش مسافر در بخش مسافران داخلی نیز به دلیل افزایش نزدیک به 70 درصدی قیمت بلیط خواهیم بود.

فرودگاه بین‌المللی تبریز در شمال‌غرب این شهر و در ارتفاع یک‌هزار و 494 متری از سطح دریا در زمینی به مساحت 420 هکتار در سال 1333 تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی (ICAO ) تأسیس شد.

در سال 1356 پرواز حجاج از این فرودگاه آغاز شده و از سال 1370 با تصویب هیئت دولت به‌ عنوان فرودگاه بین‌المللی نامگذاری و در سال 1378 به‌ عنوان یکی از فرودگاه‌های درجه یک کشور انتخاب شده است و از آن تاریخ به‌ عنوان یکی از چهار فرودگاه «Open Sky» (آسمان باز) ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی، خارجی و عبوری ارائه می‌کند.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول