اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتبار مورد نیاز جابه‌جایی 20 میلیارد ریال

1700 تیر برق در معابر و خیابان‌های تبریز نیاز به جابه‌جایی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعتبار مورد نیاز برای جابه‌جایی 1700 تیر و پایه‌های برق را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شهرداری تبریز با تامین اعتبارات مالی مورد نیاز نقش اساسی در این امر ایفا می‌کند.

1700 تیر برق در معابر و خیابان‌های تبریز نیاز به جابه‌جایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر برقی مقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران همکاری و تعامل شهرداری کلانشهر تبریز با  توزیع برق در حوزه انجام برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: با وجود جابه‌جایی‌های صورت گرفته، تیرهای برق بر جا مانده در متن معابر به واسطه انجام طرح‌های مسیرگشایی شهرداری‌ها در حال افزایش است که لازم است رویکرد جدیدی از سوی شهرداری در تامین منابع مالی صورت گیرد تا همه از بازخوردهای آن بهره‌مند شوند.

وی اعتبار مورد نیاز برای جابه‌جایی 1700 تیر و پایه‌های برق را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات جابه‌جایی تاسیسات توزیع برق و تبدیل تاسیسات هوایی به زمینی و نیز بهبود سیستم  روشنایی معابر شهری با توجه به محدودیت منابع مالی داخلی این شرکت نیازمند تخصیص منابع مالی از محل اعتبارات استان و شهرستان و یا شهرداری تبریز است.

برقی‌مقدم نقش و تکلیف دستگاه‌های اجرایی در جابه‌جایی تاسیسات برق را به استناد بند دو تصویب نامه شماره 3096 مورخ 4/2/65 هیئت وزیران مشخص دانست و تصریح کرد: به استناد این قانون در مواردی که اجرای برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها، مستلزم جا به جایی تاسیسات آب و برق و تلفن و گاز باشد هزینه جا‌به‌جایی تاسیسات مزبور به عهده شهرداری‌هاست که در صورت تحقق قانونی این موضوع، برق تبریز خود را مکلف می‌داند بر اساس نظر شهرداری‌ها نسبت به جا‌به‌جایی تاسیسات مزبور اقدام کند.

وی از جابه‌جایی نزدیک به 700 اصله تیر با هزینه کرد حدود 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: با وجود محدودیت منابع مالی داخلی این شرکت و افزایش بی‌سابقه قیمت تجهیزات، این شرکت جابه‌جایی تیرهای برق را متوقف نکرده است.

برقی مقدم تبلیغات مسموم و نامناسب شهرداری در رسانه‌ها مبنی بر بلاتکلیف ماندن 1700 تیر در سطح تبریز را نوعی اجحاف به خدمات گسترده این شرکت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 575 هزار خانوار، معادل یک میلیون و 900 هزار نفر، مشترک این شرکت هستند که با تلاش خادمان مردم صد درصد جمعیت شهری و روستایی از نعمت برق بهره‌مند هستند.

برقی‌مقدم  افزود: یکی از بارزترین نمونه‌های جابه‌جایی تاسیسات برق ناشی از مسیر گشایی شهرداری در خیابان بعثت گلکار بود که با جابه‌جایی 16 اصله تیر و صرف اعتباری بالغ بر600 میلیون ریال انجام و روشنایی مسیر نیز به نحو مطلوب تامین شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به رویکرد شهرداری در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهر، از آمادگی این شرکت برای مشارکت با شهرداری در راستای ساختن شهری آباد و برخوردار برای شهروندان خبر داد و افزود: حرکت رو به رشد مجموعه مدیریت شهری نیازمند تعامل و همکاری سازنده دستگاه‌های خدمت رسان است که در صورت تحقق، می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات شهر باشد.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول