اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس هشتم در گفت‌وگو با فارس:

مجلسی‌ها منحنی اعتبارات و تسهیلات را به نفع مازندران تنظیم کنند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همکاری مسئولان اجرایی، منحنی توزیع اعتبارات و تسهیلات را به نفع استان تنظیم کنند.

مجلسی‌ها منحنی اعتبارات و تسهیلات را به نفع مازندران تنظیم کنند

عزت‌الله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به راهکارهای استفاده از توانمندی‌های مازندران برای توسعه، خواستار استفاده بهینه نمایندگان مجلس از فرصت خدمت شد.

بازگشت اقتدار صنایع حوزه انتخابیه از اهدافم در مجلس بود

نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به اینکه از عملکرد دوره نمایندگی خودم در مجلس صحبت می‌کنم و صلاح نمی‌بینم درباره عملکرد دوره حال حاضر صحبت کنم، گفت: تلاشم در مجلس پنجم و هشتم این بوده است که صنایعی که به دلیل ناتوانی و بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولان آسیب دیده بود را به دوران اقتدار بازگردانم و برای البرز مرکزی سوادکوه و نساجی قائمشهر برنامه‌های گسترده‌ای داشتم.

وی با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های کارشناسی باید مبنای فعالیت‌ها باشد، افزود: برای احیای البرز مرکزی دیدگاه من این بوده است که شرکت البرز مرکزی در زمانی که تولید فولاد کشور 640 تن بوده است دارای بیش از 5 هزار پرسنل بود و هنگامی که در قانون چشم‌انداز تولید فولاد کشور تا 50 میلیون تن برآورد شد چرا البرز مرکزی دچار رکود شده است.

برای دفاع از عملکردم حاضر به مناظره هستم

اکبری با انتقاد از اظهارنظر یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت نساجی قائمشهر، گفت: فعالیت حدود 60 یا 70 درصدی نساجی مازندران و انتقاد به فعالیت ما در دوره گذشته مجلس بیانگر آن است که گوینده این مطالب درصد را نمی‌داند و یا نساجی را نمی‌شناسد.

وی افزود: مقدار فعالیتی که شرکت نساجی انجام می‌دهد با تلاش‌های من در مجلس پنجم و هشتم به دست آمده و دستگاه‌های جدیدی که در این کارخانه در حال فعالیت است در همان ماشین‌های سنگین با کارتن‌های به زعم برخی‌ها، خالی بوده است که به این شرکت منتقل شده است.

اکبری با اشاره به بیان برخی سخنان غیرکارشناسی و زیر سئوال بردن فعالیت‌های نمایندگان قبلی، گفت: برای دفاع از عملکرد خود در مجلس هشتم و بیان کارشناسی ظرفیت‌ها و راهکارهای توسعه آمادگی دارم در صدا و سیما یا دانشگاه یا مسجد و در حضور مردم بحث کارشناسی داشته باشم.

عملکردم را در مجالس پنجم و هشتم درخشان ارزیابی می‌کنم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم شورای اسلامی به برخی از عملکردهای خود اشاره و خاطر نشان کرد: تنها نماینده مجلس گذشته بوده‌ام که توانستم سرمایه‌گذار خارجی جذب کنم و عملکردم را در مجالس پنجم و هشتم درخشان ارزیابی می‌کنم.

وی خواستار سخنان سنجیده و کارشناسی توسط نمایندگان مجلس شد و گفت: در فعالیت‌های مختلفی که وارد شده‌ام همواره نمره اول را داشته‌ام و به عنوان اجزای این نظام هیچگاه وارد بگومگوهای سیاسی نشده‌ام.

عضو خانه ملت در دور هشتم با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در چارچوب قول‌هایی که داده‌اند عمل کنند، گفت: به نمایندگان حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی احترام گذشته‌ام و در اطلاعیه خود به آنان تبریک گفتم و اعلام آمادگی برای همکاری را نیز اعلام کرده‌ام.

اکبری افزود: عدم موفقیت نمایندگان حوزه انتخابیه سوادکوه، قائمشهر و جویبار به ضرر مردم است و آرزو می‌کنم آنان در برنامه‌های خود موفق شوند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس هشتم تاکید کرد: دخالت افراد غیرمسئول در فعالیت‌ها، دخالت سیاسی است و در زمان نمایندگی‌ام در مجلس گذشته افرادی را برای راهپیمایی مدیریت می‌کردند و من از سیاسی کردن فضا جلوگیری می‌کردم.

نمایندگان حوزه انتخابیه از بیان سخنان غیر کارشناسی پرهیز کنند

نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به فعالیت خود در راه‌اندازی 120 هزار متر سوله نساجی و راه‌اندازی واحد پوشاک و استخدام 75 نفر و ظرفیت تا 2 هزار و 500 نفر آن واحد را از فعالیت‌های ماندگار خود توصیف کرد و گفت: آقایان اگر برای نساجی برنامه دارند به مردم اعلام کنند و اگر برنامه‌ای ندارند به بحث‌هایی که توان اجرایی آن را ندارند ورود پیدا نکنند.

اکبری با تاکید بر اینکه در زیرساخت‌های مختلف حوزه انتخابیه ردپای پیگیری قبلی را مشاهده می‌کنم، گفت: در پیشگاه الهی برای خدمت به مردم و سرباز بودن نظام روسفیدم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان حوزه انتخابیه از بیان سخنان غیرکارشناسی پرهیز کنند و ما را وادار به عکس‌العمل نکنند و من سخنان آنان را جمع‌آوری می‌کنم و پاسخ می‌دهم، خاطر نشان کرد: فرصت حضور 4 ساله در مجلس شورای اسلامی را تلف نکنند و در مدیریت 2 بودجه تلاش کنند تا زیرساخت‌های جدید منطقه توسعه یابد.

از بحث اقتصادی بسیار غافلیم

عضو سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما اقتصاد مقاومتی داریم و اقتصاد ما با مختصات بومی باید توسعه یابد، افزود: بیشترین فشار و جاسوسی دشمن از حوزه اقتصاد است و ما از بحث اقتصادی بسیار غافلیم.

اکبری با تاکید بر ضرورت ایجاد مشوق برای سرمایه‌گذاران و تسهیل حضور وی در تولید و صنعت، خاطر نشان کرد: حقوق کارکنان و بازنشستگان نساجی مازندران با دولت بوده است و این منطق که سرمایه‌گذار قبل از سرمایه‌گذاری خود همه مشکلات ما را حل کند و سپس سرمایه‌گذاری کند، قابل قبول هیچ کارشناسی نیست.

وی با اشاره به امکان دستیابی به اهداف توسعه و اشتغالزایی نساجی قائمشهر و البرز مرکزی سوادکوه، گفت: نمایندگان فعلی مجلس با این رویکرد آمده‌اند که بهتر از نمایندگان قبلی بوده‌اند پس حداقل باید در حد من کار کنند و اگر نمایندگان فعلی مجلس نمی‌توانند شرایط پویایی نساجی و البرز مرکزی را ایجاد کنند از این پروژه‌ها کنار بروند و در کارم سنگ‌اندازی نکنند تا این طرح‌های بزرگ نیمه‌کاره را به اتمام ببرم.

نماینده سابق سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان درباره انتخاب یک معلم به عنوان مسئول سابق نساجی، یادآور شد: در بیان سخنانمان شفاف و صریح باشیم و در ارتباط با مسئول سابق نساجی باید عرض کنم که وی مهندس مکانیک بوده و برای ریاست کارخانه (نه مدیر عامل) کارشناس مکانیک با توجه به احاطه کاری بهترین انتخاب است.

استاندار باید محور توسعه مازندران باشد

وی به برنامه‌ریزی برای تعیین و جذب سهم مازندران از بودجه‌ها و امکانات و تسهیلات کشوری اشاره و بیان داشت: من سهم خودم را از بودجه کلان کشوری برای حوزه انتخابیه گرفته‌ام و عدم توان جذب بودجه‌های مختلف استانی را ضعف استاندار می‌دانم.

اکبری افزود: استاندار باید محور توسعه مازندران باشد و نمایندگان مجلس در حوزه قانون‌گذاری و هماهنگی و نظارت همکاری کنند.

البرز مرکزی قابل احیاست

وی با تاکید بر اینکه البرز مرکزی قابل احیاست و احیای البرز مرکزی را در مجلس پنجم بر سر زبان‌ها انداخته است خاطر نشان کرد: من در ارتباط با همه قول‌هایم توانسته‌ام ورود پیدا کنم.

این نماینده سابق مجلس به وظایف نمایندگان مجلس برای توسعه اشاره و گفت: اگر نماینده مجلس بخواهد دستوری، تلفنی و روزنامه‌ای اقدام کند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و باید با همه توان در موازات اعتبارات دولتی اقدام به جذب سرمایه‌گذار کند.

اکبری با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی گفت: سبک برخورد برخی‌ها غلط است و زیر سؤال بردن تلاش نمایندگان سابق قابل قبول نیست و مردم نظاره‌گر فعالیت‌های نمایندگان هستند و من علاقه‌ای به شکستن حریم‌ها ندارم.

رئیس کمیسیون صنایع در سال اول مجلس هشتم به افزایش بودجه اکتشاف معادن از 2 و نیم میلیارد به 108 میلیارد اشاره کرد و افزود: آغاز اکتشاف در برخی از معادن سوادکوه مقدمه استخراج و تولید است و نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه‌ها و اجرایی شدن کک‌سازی و ذغال‌شویی و کارخانه فولاد تلاش کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با زمان‌بندی اعلام شده برای بهره‌برداری از نساجی و البرز مرکزی و توقع عمومی برای حل مشکلات آن تا پایان مجلس هشتم، گفت: بهره‌برداری کامل از دو طرح بزرگ حوزه انتخابیه در یک دوره مجلس انتظار درستی نیست و فعالیت‌های ساختاری و روی ریل قرار گرفتن این دو طرح تلاش عظیمی بوده است که انجام شده است.

وی افزود: زمان‌بندی‌های ما برای شرایط عادی بود و تحریم‌ها و خروج نساجی از لیست سیاه با همکاری یک وکیل جوان و هدایت آن و جذب سرمایه‌گذار و آغار فعالیت نساجی و کلنگ‌زنی و اختصاص اعتبار برای احیای البرز مرکزی تلاش بزرگی بوده است که انجام شده است.

مشکلات مردم با مصاحبه و تخطئه فعالیت‌های گذشتگان حل نمی‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با بیان اینکه مشکلات مردم با مصاحبه و تخطئه فعالیت‌های گذشتگان حل نمی‌شود، افزود: اگر مسئولان استانی و شهرستانی قوی باشند و همکاری نمایندگان مجلس هم در سطح بالایی باشد، مصوبات دولت در مدت زمان تعیین شده قابل اجرا شدن است.

اکبری با بیان اینکه نماینده مجلس باید از وظایف و ظرفیت‌های مجلس مطلع باشند، خاطر نشان کرد: اینگونه نیست که هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس برای نماینده شهرستان فرش قرمز پهن کند که مشکلات لیست شده ما را حل کنند، بلکه هر کس با همه توان به دنبال منافع حوزه انتخابیه خود است و من مدعی هستم که تنها نماینده‌ای بوده‌ام که سرمایه‌گذار خارجی در این حد جذب کرده‌ام و فعالیت‌های ما در کشور کم‌نظیر بوده است.

منحنی توزیع اعتبارات و تسهیلات به نفع استان تنظیم شود

نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس هشتم و پنجم با تاکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا با بودجه دولت سرمایه‌گذاری نمی‌شود، تصریح کرد: استان مازندران دارای جاذبه‌های خدادادی برای سرمایه‌گذاری است و با ایجاد مشوق‌ها و تسهیلات و امکانات مختلف سرمایه‌گذار را جذب کنیم.

اکبری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همکاری مسئولان اجرایی، منحنی توزیع اعتبارات و تسهیلات را به نفع استان تنظیم کنند.

انتهای پیام/86015/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول