اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از افتتاح سرای روزنامه‌نگاران کهگیلویه و بویراحمد

از وصف قوم لر توسط معاون وزیر تا گلایه نماینده مجلس از گمنامی نام استان

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاح پنجمین سرای روزنامه‌نگاران کشور در کهگیلویه و بویراحمد حاشیه‌هایی داشت که در آن محمدزاده خصوصیات بارز قوم لر را توصیف کرد و بزرگواری نماینده مجلس از مهجور ماندن نام کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد.

از وصف قوم لر توسط معاون وزیر تا گلایه نماینده مجلس از گمنامی نام استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ظهر امروز به منظور بازگشایی خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع اهالی قلم و رسانه این استان حضور یافت.

در این نشست که به زعم بسیاری از خبرنگاران مثل همیشه در غربت خاصی برگزار شد، تنها استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بهمئی به عنوان 2 مسئول غیر رسانه‌ای حضور داشتند و آن هم بعد از ایراد صحبت در همان اوایل جلسه محل را ترک کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این اظهار نظر و در حاشیه این نشست گفت: این نشست در غربت برگزار نشده و تنها غریب این جمع من هستم که احساس غربت نمی‌کنم، پس هیچ کس در این جمع غریب نیست.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز در حاشیه این نشست به برخی طنزهای ساخته شده علیه قوم لر اشاره کرد و گفت: در پشت این کارها توطئه‌ای است که به دنبال جدا کردن قوم لر از نظام اسلامی و گسست میان این قوم و این مرز و بوم است.

محمدزاده همچنین ادامه داد: وقتی یک لر زبان از میان ما به مسئولیت و پیشرفتی می‌رسد، باید همه ما او را کمک کنیم نه اینکه بخواهیم هم‌زبان خود را به پایین بکشیم و احساس کنیم او جای ما را گرفته است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از رسانه‌های استان‌های لرنشین خواست تا روی این موضوع با جدیت کار کنند.

هنوز هم در مجلس ما را نماینده استان چهارمحال و بختیاری می‌دانند

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه صحبت‌های خود عنوان کرد: هنوز هم در مجلس ما را نماینده استان چهارمحال و بختیاری می‌دانند و این موضوع نشان می‌دهد که کهگیلویه و بویراحمد به درستی معرفی نشده است.

سید علی‌محمد بزرگواری به رشد کمی سرسام‌آور مطبوعات در این استان اشاره کرد و گفت: این رشد کمی باید به همراه رشد کیفی باشد.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها در پیش گرفتن شیوه‌های غیر اخلاقی در جذب مخاطب عنوان کرد: ‌برخی رسانه‌ها و مطبوعات برای جذب مخاطب بیشتر اقدام به نشر دروغ و مسائل تفرقه‌انگیز می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری یادآور شد: نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به مسئولان و مردم قابل انکار نیست و خود من در مدت مسئولیتم بسیاری از اطلاعاتم را که زمینه‌ساز اقدام عملی شده را از رسانه‌ها و مطبوعات گرفتم.

حسین صابری با تأکید بر نقش بی‌نظیر رسانه‌ها و مطبوعات در شفاف‌سازی موضوعات گفت: آغازگر بسیاری از اقدامات مدیران به‌ویژه اقدامات انقلابی، اطلاعات و روشنگری‌هایی است که خبرنگاران به آن‌ها اشاره می‌کنند.

انتهای‌پیام/82005/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول