اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های آذربایجان غربی:

ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی بالاتر از شاخص کشوری است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ بیمه در تولید ناخالص آذربایجان غربی 1.59 را نشان می‌دهد در حالی که این رقم در شاخص کشوری 1.50 است.

ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی بالاتر از شاخص کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد اسماعیلی شنبه شب در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی آذربایجان غربی، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی بیمه‌های مختلف در کشور ایجاد امیدواری و اطمینان در میان مردم است.

وی افزود: توجه به اهمیت مدیریت ریسک در نهادهای مختلف می‌تواند سبب کاهش چشمگیر روند حوادث شده و به این ترتیب بیمه‌ها نیز می‌توانند به راحتی سوانح را مدیریت کنند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به نکات آموزشی در مورد بیمه و جایگاه بیمه در زندگی انسان گفت: در حال حاضر 20 مورد از بیمه‌های بازرگانی در آذربایجان غربی فعالیت دارند که تعداد این بیمه‌ها در کشور 24 مورد است.

این مسئول اضافه کرد: تنها بیمه دولتی موجود در کشور بیمه ایران است که به طور کامل زیر پوشش دولت بوده و بقیه بیمه‌ها به صورت خصوصی هدایت و اداره می‌شوند.

اسماعیلی ابراز داشت: استان از لحاظ بیمه و جایگاه بیمه‌گران در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوری که ضریب نفوذ بیمه در تولید ناخالص ملی حدود 1.50 است، ولی این رقم در آذربایجان غربی 1.59 است.

وی عنوان کرد: این رقم پیشرفت مدیون طرح‌‌های برگزار شده در راستای بیمه خانه به خانه بوده که توسط بیمه‌های مختلف انجام شده و به این ترتیب تمام خانوارهای استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: حق بیمه تولیدی در آذربایجان غربی در سال گذشته 180 میلیارد تومان بوده که 109 میلیارد تومان از این رقم در حوزه بیمه ایران و مابقی رقم ویژه سایر بیمه‌های استان بوده است.

این مسئول تولید حق بیمه صنعت در استان را در هشت ماهه نخست سال جاری 88 درصد دانست و اذعان داشت: این رقم در کشور رقمی معادل 60 درصد است که در استان ما به دلیل استقبال مناسب صنعتگران از بیمه رقم بهتری نصیب شده است.

اسماعیلی متذکر شد: محصولات کشاورزی هنوز در قالب بیمه‌های بازرگانی قرار نگرفته‌اند و باید در این راستا تلاش‌های بیشتری برای اضافه شدن این بخش به بیمه‌های بازرگانی شود تا شاهد رشد کمک‌ها به کشاورزان باشیم.

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول