اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون کشور خبر داد

صدور 100 میلیارد تومان ضمانتنامه اعتباری برای تعاونی‎ها کشور

خبرگزاری فارس: مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور گفت: تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان ضمانتنامه اعتباری برای تعاونی‎های کشور صادر شد.

صدور 100 میلیارد تومان ضمانتنامه اعتباری برای تعاونی‎ها کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان امیر میمنت‎آبادی عصر امروز در جمع فعالان تعاونی‎ استان گلستان در گرگان با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون به عنوان یک اهرم، تحرک زیادی در شرکت‎های تعاونی ایجاد می‎کند، اظهار داشت: این صندوق باعث شده که اعضای تعاونی‎ها هم سرمایه خودشان را وارد تعاونی کنند و هم بتوانند از تسهیلات اعطایی سایر بانک‎ها استفاده کنند، بنابراین با وجود صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون امر سرمایه‎گذاری، چرخش مالی و پولی تسریع می‎شود.

وی ادامه داد: این یک حرکت اهرمی برای شرکت‎های تعاونی محسوب می‌شود و در سودآوری و چرخش مالی شرکت‎ها تاثیر فراوانی دارد و حاصلش ایجاد اشتغال، بهره‎وری و تولید بیشتر است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور در گرگان خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حمایت از تعاونی‎ها حرکت خوبی برای رسیدن به اهداف عالی و غایی انقلاب اسلامی است و با این حمایت می‎توانیم جذب سرمایه را از کانال‎های مختلف بزرگ و چشمگیر انجام دهیم.

میمنت‎آبادی گفت: یکی از اهداف تعاونی‎ها این است که سرمایه‎های خرد و سرگردان را در قالب یک شرکت تجمیع کرده و از آن در امر تولید و اشتغال بهره گیرند و اگر این کار بزرگ با پشتوانه صندوق نیز باشد اعتماد اعضا را در پی خواهد داشت، چراکه اعضا برخلاف سایر شرکت‎ها و مؤسسات در تجارت رکن اساسی تعاونی‎ها به حساب می‎آیند و نقش بسیار مهمی در شرکت دارند.

* 67 صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون در کشور راه‎اندازی شد

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور اذعان داشت: صندوقی که امروز در گرگان راه‎اندازی شد شصت و هفتمین صندوقی بوده که در کشور راه‎اندازی شده و تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان ضمانت‎نامه اعتباری در کشور برای تعاونی‎ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه حدود 400 تعاونی نیز از خدمات صندوق تا به حال استفاده کرده‎اند تاکید کرد: رویکرد ما این است که توسعه خدمات صندوق بیش از این ادامه یابد.

میمنت‎آبادی خاطرنشان کرد: پیش‎بینی کردیم تا پایان تیرماه 1392 که نشست مجمع عمومی را خواهیم داشت یک برنامه 300 میلیارد تومانی داشته باشیم و امیدواریم با اطلاع‎رسانی و توسعه نمایندگی‎ها تا آن زمان این عدد دو برابر شود.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور ادامه داد: قطعاً این اقدام گام بلندی برای رسیدن به سهم واقعی تعاون در اقتصاد ملی کشور است انشاالله تعاونی‎های‎ ما نیز از خدمات و مزایای این صندوق بهره‎مند شوند.

70 درصد تسهیلات یا معامله با تعاونی‎های کشور را تضمین می‎کنیم

وی افزود: ما برای کار کردن با بانک‎ها و موسسات مالی اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی محدودیتی نداریم و هر سازمان یا شرکت دولتی یا بانک‎ها که بخواهد با تعاونی‎های ما معامله کند ما تا 70 درصد تسهیلات یا معامله را تضمین می‎کنیم.

میمنت‎آبادی گفت: برای اینکه این صندوق به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه تعاون در اقتصاد کشور است لذا در معاملات تسهیلاتی با کمترین کارمزد اقدام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به شرکت‎های تعاونی با توجه به تفویض اختیاری که به استان‎ها داده‎ایم در عرض 48 ساعت و کمترین وقت ممکن ضمانت‎نامه صادر می‎کنیم که این یک کار جدیدی است که تاکنون هیچ بانک، بیمه و سازمان دیگری انجام نداده است.

انتهای پیام/2307/ذ/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول