اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز پژوهش صورت گرفت

گشایش نمایشگاه پژوهش با مشارکت 22 دانشگاه در اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با 25 آذر روز پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری 22 دانشگاه و مرکز علمی استان اردبیل گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه پژوهش با مشارکت 22 دانشگاه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نمایشگاه که عصر امروز گشایش یافت 22 دانشگاه و مرکز علمی، پژوهشی آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی، فناوری، اطلاعاتی و پژوهشی خود را به معرض نمایش گذاشته تا دانشجویان و علاقمندان بتوانند با این یافته‌ها بهتر آشنا شوند.

در این نمایشگاه که به مدت پنج روز و تا 30 آذرماه در سالن ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی دایر می‌باشد اختراعات و ابداعات دانشجویان، اساتید و نوآوران و همچنین نخبگان استان اردبیل به معرض نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه دو رقم جدید بذر گندم شامل میهن و گنبد به نمایش گذاشته شده که بهره‌گیری از این ارقام بذور سبب افزایش عملکرد 10 درصدی محصول و مقابله با بیماری‌های شایع نظیر فوزاریوم می‌شود که 4 میلیارد تومان افزایش درآمد را برای زارعان به دنبال خواهد داشت.

در این نمایشگاه مخترعان این استان خانه هوشمندی را با سیستم گازی طراحی کردند که فرد از طریق پیامک از خطر نشت گاز و احتمال حادثه آگاه شده و به سرعت دفع خطر می‌کند.

اما در این نمایشگاه خودروی دست‌ساختی توجه ما را جلب کرد که یک محقق جوان اردبیلی این خودروی کامیون را درست کرده بود که 80 درصد قطعات آن نیز دست‌ساز بوده است.

در این خودرو دیفرانسیل، ریش متحرک، شاسی، کابین متحرک، زیربندی به مانند کامیون تولید شده، مانند آلمان طراحی و درست شده بود که کشور آلمان برای خرید آن 75 هزار دلار قیمت پیشنهاد داده بود.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در سخنانی گفت: پژوهش مبنای توسعه‌یافتگی هر کشور است که هر چه قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد به همان میزان شاهد رشد و بالندگی علم و فناوری‌های جدید می‌باشیم.

مسعود گنجی با یادآوری اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان اردبیل امروز در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های جدید به توانمندی‌های منحصر به فردی دست یافته‌اند، افزود: کشور ما سرآمد کشورهای منطقه در علوم و فنون جدید است و ما در چشم‌انداز قطعاً جزء 10 کشور منتخب علمی دنیا می‌باشیم.

برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته پژوهش اولین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی نیز در قالب 24 تیم در دو بخش تعقیب خط و ربات‌های نمایشی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

در این دوره از بازی‌ها 59 دانش‌آموز در قالب 24 تیم شرکت کرده و در بخش‌های مشخص شده رقابت خود را انجام دادند.

برگزاری این دوره از مسابقات که برای اولین بار و با هدف بالا بردن توان دانش‌آموزان صورت می‌گیرد با استقبال خوب دانش‌آموزان روبه‌رو شده به طوریکه در واحد سما دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل آموزش رباتیک از چهار سال پیش شروع شده و دانش‌آموزان با توانی مضاعف رقابت کردند به طوریکه در سال گذشته نیز دانش‌آموزان واحد سما اردبیل توانستند رتبه دوم تا چهارم کشور را در بخش رباتیک به دست آورند.

انتهای پیام/62006/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول