اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 تا 24 آذرماه

هفتمین نمایشگاه دام و طیور در قم برپا شد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برپایی هفتمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته از 21 تا 24 آذرماه خبر داد.

هفتمین نمایشگاه دام و طیور در قم برپا شد

حسین علی‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی تجهیزات و ارائه اطلاعات شرکت‌های فعال در زمینه دام، طیور و آبزیان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند به طور مستقیم با تولیدکنندگان تجهیزات و خوراک دام در این نمایشگاه ارتباط برقرار کرده و در زمینه فناوری‌های جدید در این حوزه اطلاعات کسب ‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: 46 شرکت در نمایشگاه دام و طیور شرکت دارند و آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی خود را در این نمایشگاه به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های استان قم در زمینه دام و طیور گفت: استان قم کمتر از یک درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است و در زمینه تولید 3.4 درصد گوشت قرمز، هفت درصد تخم مرغ، 1.4 درصد شیر و 2.4 درصد گوشت مرغ کشور فعالیت دارد.

علی‌بیگی خاطرنشان کرد: استان قم به صورت سالانه 33 هزار و 200 تن تولید گوشت مرغ و 38 هزار و 200 تن گوشت قرمز، 59 هزار تن تخم مرغ و 148 هزار تن شیر تولید می‌کند که این تولیدات علاوه بر استان قم سایر استان‌ها را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: تنها 76 درصد تولیدات مرغ، 33 درصد تولیدات گوشت قرمز، 21 درصد تولیدات تخم مرغ و 89 درصد تولیدات شیر در استان مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: اشتغال‌زایی بخش دام و طیور 16 هزار و 300 نفر بوده و 7 هزار و 400 واحد در استان در این زمینه فعال است.

نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته استان قم از 21 تا 24 آذر‌ماه از ساعت 15 تا 21 در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم واقع در انتهای خیابان خاکفرج پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/78003/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول