اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره دور چهارم خانه مطبوعات مازندران:

جریان‌های سیاسی در خانه مطبوعات نقشی ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس سابق هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران گفت: جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در دوره چهارم خانه مطبوعات نقشی نداشتند.

جریان‌های سیاسی در خانه مطبوعات نقشی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رستم دهقان بعد از ظهر امروز در آیین آغازین انتخابات پنجمین دوره هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران در سخنانی با اشاره به سه سال حضور خود در این تشکل رسانه‌ای افزود: دوره چهارم هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران در 25 اسفند ماه 1387 شروع به کار کرد و پس از تشکیل شش ماه برای ثبت قانونی، خانه مطبوعات استان وقت گذاشت.

رئیس دوره چهارم هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با اشاره به انتخاب 9 نفر از بین کاندیداها در آن زمان برای راهیابی به هیئت مدیره این تشکل صنفی افزود: از بین این افراد دو نفر هر کدام به دلایلی از ادامه کار بازماندند و خانه مطبوعات با هفت نفر به کار خود ادامه داد که این هفت نفر وقت زیادی را برای خانه مطبوعات گذاشتند.

دهقان با اشاره به ضرب‌المثل «کوزه‌گر از کوزه شکسته آب می‌خورد» تصریح کرد: خبرنگاران در مکان‌ و زمان‌های مختلف می‌توانند ورود پیدا کنند ولی در حل مشکلات خود عاجزند.

وی در این مورد افزود: از مشکلات حوزه مطبوعات این است که در تغییرات خود خانه مطبوعات نقشی ندارد و این را یک کار کشوری به ما اعلام کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به رسیدگی اعضای دوره چهارم به وضعیت خانه مطبوعات تصریح کرد: این تشکل در ابتدای دوره نخست با 170 نفر کار خود را آغاز کرد اما اکنون 670 نفر عضو دارد همچنین یکی از کارهای انجام شده بحث پالایش بوده است که ما نتوانسته‌ایم این را کامل انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره دور چهارم خانه مطبوعات مازندران با بیان اینکه اعضای 670 نفره خانه مطبوعات مازندران با هم مرتبط بوده‌اند، ادامه داد: در این دوره 120 جلسه داخلی همچنین یک جلسه با آقایان لاریجانی، احمد ناطق‌نوری و یوسف‌نژاد برگزار شد.

وی در این زمینه دو مورد دیدار با وزیر ارشاد در تهران و مازندران، دیدار با محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، پیگیری هدایای ریاست جمهوری، چهار مورد برگزاری نمایشگاه مطبوعات مازندران و سه مورد مشارکت در نمایشگاه مطبوعات تهران را از جمله اقدامات این دوره اعلام کرد.

دهقان درباره پیگیری هدایای ریاست جمهوری با اذعان به مشکلات موجود مانند مباحث مربوط به مجرد یا متأهل بودن و سوابق تصریح کرد: با این وجود مازندران جزء 4 یا 5 استان برتر در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به کمک 800 میلیون تومانی به بخش‌های مختلف مطبوعات در این دوره تصریح کرد: بنا به زیاد بودن این مبلغ همچنین جلوگیری از حرف و حدیث‌های احتمالی در آینده، این مبلغ به حساب ارشاد واریز شد و در اختیار بخش‌های مختلف قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره دور چهارم خانه مطبوعات مازندران در بیان دیگر اقدامات هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران افزود: اعزام افراد به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع، اعزام 23 نفر به سرزمین‌های عملیاتی، مسکن خبرنگاران غرب استان با پرداخت اولیه پنج میلیون تومان، پیگیری منزل‌دار شدن 76 نفر از اصحاب رسانه مرکز استان در محدوده ششصد دستگاه ساری و پرداخت وام‌های 500 هزار ، یک میلیون و دو میلیون تومانی به اصحاب رسانه را از دیگر اقدامات این تشکل در دوره گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/86021/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول