اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان مطرح کرد

پیشگیری، ارزان‌ترین راه کاهش تلفات در مواقع بلایای طبیعی

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: یکی از ارزان‌ترین راه‌های کاهش تلفات در مواقع بلایای طبیعی بحث پیشگیری است.

پیشگیری، ارزان‌ترین راه کاهش تلفات در مواقع بلایای طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده ظهر امروز در بازدید سرزده از جمعیت هلال‌احمر لرستان در جمع کارکنان این جمعیت گفت: هر سالی که می‌گذرد، هلال‌احمر لرستان وضعیت بهتری پیدا می‌کند که این جای تقدیر دارد و امیدواریم مراحل رو به رشد آن همچنان تداوم یابد.

وی تصریح کرد: باید آموزش‌های عمومی را در بین جامعه نهادینه و همگانی کرد چراکه یکی از ارزان‌ترین راه‌های کاهش تلفات بحث پیشگیری است که رابطه نزدیکی با آموزش دارد.

استاندار لرستان در ادامه گفت: کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نیازمند تهیه و تدوین برنامه‌های علمی کوتاه، میان مدت و بلند مدت امداد و نجات در بخش‌های مختلف از جمله مباحث آموزشی، امدادی، عملیاتی و تخصصی با نگاهی هدفگذاری شده است.

دهمرده افزود: قابلیت و توانمندی ویژه جمعیت هلال‌احمر، تلاش در عرصه پیشگیری است، چراکه برنامه‌ریزی و کار در این حوزه به مراتب کم‌هزینه‌تر و منطقی‌تر از فعالیت‌های درمانی و جبرانی است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه به مراتب کمتر از درمان و جبران خسارت هزینه دارد، اظهار داشت: این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری منطقی در بخش آموزش، از جمله آموزش‌های کاربردی و عملی برای نیروی انسانی است.

دهمرده در ادامه به نقش و تلاش‌های این جمعیت در زلزله‌های دورود-ازنا و همچنین برنامه استقبال از ضریح مقدس امام‌حسین (ع) اشاره کرد و گفت: بی‌شک برکت عبور این ضریح ملکوتی از بارگاه سیدالشهدا (ع) حافظ و نگهدار مردم لرستان بوده است.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: با توجه به اینکه هر لحظه احتمال وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور وجود دارد، لذا حفظ آمادگی دستگاه‌های امدادی امری بدیهی به نظر می‌رسد.

مرادی افزود: این جمعیت نیز با برگزاری دوره‌های بازآموزی برای امدادگران و دپوی اقلام امدادی و ساماندهی لجستیکی خودروهای امدادی آمادگی لازم برای اجرای طرح زمستانی را به عمل آورده است.

استاندار لرستان ظهر امروز به‌طور سرزده از جمعیت هلال‌احمر لرستان بازدید و با پرسنل بخش‌های مختلف آن گفت‌وگو کرد.

انتهای‌ پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول