اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای روش‌های نوین ایمنی اتفاق افتاد

کاهش 85 درصد تلفات انسانی ترافیک شهری در تبریز

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: با اجرای روش‌های نوین ایمنی مدیریت حمل و نقل شهری تلفات انسانی ترافیک شهری 50 درصد کاهش داشته و این تغییرات در سال 91 نسبت به 90 تاکنون 85 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کاهش 85 درصد تلفات انسانی ترافیک شهری در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: هر چند اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت حمل و نقل شهری کلانشهر تبریز کافی نیست اما تحولات بزرگی را در طول سه تا چهار سال گذشته در این بخش شاهدیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس حمایت‌ها و بودجه‌های مالی برای ایجاد این تحولات از سوی شورای شهر و شهردار تبریز طی این مدت افزایش یافته است و تلاش داریم تا در مرحله نخست با تغییر نگرش‌ها به بخش ترافیک شهری مسابقه نابرابر تولید خودرو و احداث معابر لازم برای تردد آنها را مدیریت کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: تجربه‌های جهانی ثابت کرده است که مدیریت حمل و نقل شهری تنها با ایجاد روگذر و زیر گذر و مسیرگشایی با هزینه‌های بالا صورت نگیرد بلکه باید با تقویت سامانه حمل و نقل عمومی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند و افزایش ایمنی به روانسازی ترافیک شهری کمک کنیم.

وحیدکیا در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش ایمنی حمل و نقل شهری تبریز گفت: بر اساس آمار تا پنج سال قبل میزان تلفات انسانی ترافیک شهری در تبریز سالانه 160 تا 170 نفر بود که با اجرای روش‌های نوین ایمنی مدیریت حمل و نقل شهری این رقم با 50 درصد کاهش روبه‌رو شده و این تغییرات در سال 91 نسبت به 90 تاکنون کاهش 85 درصدی را نشان می‌دهد.

وی  ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته نقاط خطرناک معابر عمومی تبریز شناسایی و قرار بر احداث بیش از 80 دهنه پل عابر پیاده صادر شد که تاکنون 65 دهنه آن در طی سه تا چهار سال گذشته احداث و نصب شده است و امسال نیز 20 دهنه دیگر بر تعداد آنها افزوده خواهد شد که نقش بسزایی در کاهش تلفات انسانی می‌گذارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: همچنین در سطح شهر تاکنون 300 نقطه را اصلاح هندسی کرده‌ایم تا تصادفات رانندگی را کاهش دهیم.

وحید‌کیا همچنین از اصلاح تابلوها و علائم رانندگی درون شهری بر اساس اصول استاندارد خبر داد و گفت: این تغییرات بر اساس نوع خیابان‌های فرعی و اصلی، توجه به بزرگی و کوچکی فونت‌ها، رنگ علائم و اندازه آنها خواهد بود که در حال انجام است و به صورت پایلوت در مناطق 10 گانه شهرداری تبریز اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول