به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: هر چند اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت حمل و نقل شهری کلانشهر تبریز کافی نیست اما تحولات بزرگی را در طول سه تا چهار سال گذشته در این بخش شاهدیم.
وی ادامه داد: بر همین اساس حمایتها و بودجههای مالی برای ایجاد این تحولات از سوی شورای شهر و شهردار تبریز طی این مدت افزایش یافته است و تلاش داریم تا در مرحله نخست با تغییر نگرشها به بخش ترافیک شهری مسابقه نابرابر تولید خودرو و احداث معابر لازم برای تردد آنها را مدیریت کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: تجربههای جهانی ثابت کرده است که مدیریت حمل و نقل شهری تنها با ایجاد روگذر و زیر گذر و مسیرگشایی با هزینههای بالا صورت نگیرد بلکه باید با تقویت سامانه حمل و نقل عمومی، استفاده از تکنولوژیهای نوین و هوشمند و افزایش ایمنی به روانسازی ترافیک شهری کمک کنیم.
وحیدکیا در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش ایمنی حمل و نقل شهری تبریز گفت: بر اساس آمار تا پنج سال قبل میزان تلفات انسانی ترافیک شهری در تبریز سالانه 160 تا 170 نفر بود که با اجرای روشهای نوین ایمنی مدیریت حمل و نقل شهری این رقم با 50 درصد کاهش روبهرو شده و این تغییرات در سال 91 نسبت به 90 تاکنون کاهش 85 درصدی را نشان میدهد.
وی ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته نقاط خطرناک معابر عمومی تبریز شناسایی و قرار بر احداث بیش از 80 دهنه پل عابر پیاده صادر شد که تاکنون 65 دهنه آن در طی سه تا چهار سال گذشته احداث و نصب شده است و امسال نیز 20 دهنه دیگر بر تعداد آنها افزوده خواهد شد که نقش بسزایی در کاهش تلفات انسانی میگذارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: همچنین در سطح شهر تاکنون 300 نقطه را اصلاح هندسی کردهایم تا تصادفات رانندگی را کاهش دهیم.
وحیدکیا همچنین از اصلاح تابلوها و علائم رانندگی درون شهری بر اساس اصول استاندارد خبر داد و گفت: این تغییرات بر اساس نوع خیابانهای فرعی و اصلی، توجه به بزرگی و کوچکی فونتها، رنگ علائم و اندازه آنها خواهد بود که در حال انجام است و به صورت پایلوت در مناطق 10 گانه شهرداری تبریز اجرا میشود.
انتهای پیام/60002/ز