اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

کاهش 43 درصدی تلفات درون شهری گیلان / اعمال قانون حدود 630 هزار خودروی متخلف

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 43 درصدی تلفات درون شهری استان در هشت ماه نخست امسال خبر داد.

کاهش 43 درصدی تلفات درون شهری گیلان / اعمال قانون حدود 630 هزار خودروی متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی عصر امروز در جلسه پلیس راهور استان با اشاره به وضعیت تصادفات درون شهری گیلان در هشت ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت 2 هزار و 347 فقره انواع تصادفات رانندگی در معابر درون شهری گیلان رخ داد که بر اثر آن 2 هزار و 864 نفر مجروح و 94 نفر کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72‌ نفر کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات درون شهری گیلان در مدت مذکور 43 درصد کاهش داشته است، افزود: هدف پلیس راهور کاهش کشته‌های تصادفات و تلفات ناشی از آن است.

رئیس پلیس راهور گیلان ابراز کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با اجرای طرح‌های موثر و قاطع در برخورد با رانندگان متخلف، فرهنگ‌سازی و اصلاح هندسی معابر و همکاری و تعامل تنگاتنگ دیگر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری توانست به این نتیجه مطلوب دست یابد.

وی از اعمال قانون 631 هزار و 982 راننده متخلف در مدت مذکور خبر داد و گفت: در هشت ماه نخست امسال تعداد 86 فقره تصادف فوتی رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 63 مورد کاهش دارد.

امینی به توقیف 52 هزار و 822 وسیله نقلیه از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد وسیله نقلیه، 12 هزار و 619 دستگاه آن خودرو و 40 هزار و 203 دستگاه موتورسیکلت بوده که برای سیر مراحل قانونی به مراجع دولتی و قضایی معرفی شدند ضمن اینکه در این مدت 93 جلد انواع گواهینامه رانندگی رانندگان متخلف ضبط و نمره‌های منفی اعمال شده است.

وی نقش آموزش را در کاهش تصادفات موثر دانست و اذعان کرد: پلیس راهور در رسیدن به کاهش تصادفات اقدام‌های آموزشی گسترده و موثری را در این مدت انجام داده که از آن جمله آموزش 22 هزار و 351 نفر از رانندگان عمومی و اداره‌های دولتی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات و تصادفات رانندگی در مرکز استان رخ می‌دهد، یکی از مشکلات جدی این شهر را نبود دوربین پلاک‌خوان برای ثبت تخلفات ذکر کرد.

وی تصریح کرد: با نصب این تجهیزات، ترافیک و تخلفات شهر رشت به حداقل ممکن می‌رسد ضمن اینکه با همکاری شهرداری و اقدام‌های سریع و به‌موقع، نقاط حادثه‌خیز شهر رشت با کمک معاون حمل و نقل شهرداری شناسایی و معایب آن نیز برطرف شده که این امر نقش مهمی در کاهش ترافیک و کشته‌شدگان داشته است.

انتهای پیام/84001/ق/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول