به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانههای مازندران، ابوالحسن موسویان اظهار داشت: در شش ماه سالجاری 3 هزار و 775 کارت هوشمند رانندگان و ناوگان صادر شد و 4 هزار و 320 کارت هوشمند نیز در این مدت تمدید شده است.
موسویان تصریح کرد: فعالیتهای نمایندگی در بخش کارت هوشمند در بخشهای صدور کارت هوشمند برای رانندگان باری و مسافربری، صدور کارت هوشمند ناوگان باری و مسافربری، تمدید کارت هوشمند، رسیدگی به امور کارتهای هوشمند مفقودی و رسیدگی به امور کارت هوشمند روستایی تقسیم میشود.
وی بیان کرد: این فعالیتها غیر از این نمایندگی توسط سایر نمایندگیهای اداره کل و شش انجمن صنفی کارگری رانندگان در شهرهای نکا، ساری، قائمشهر، پل سفید، بابل و نوشهر انجام میگیرد.
رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانههای ساری افزود: صدور کارت هوشمند اعم از ناوگان و راننده از سال 83 به منظور اجرای طرح جایگزینی کارت هوشمند به جای دفترچه کار راننده و کارت آمار ناوگان و شناسایی رانندگان حرفهای و دسترسی به مشخصات و کنترل فعالیتهای رانندگان در بخش بار و مسافر شروع شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر رانندگان برای اخذ کارت هوشمند باید پس از ارائه مدارک معرفینامه تامین اجتماعی، کارت سلامت، صلاحیت فردی، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سیکل، گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه، دارا بودن مدرک کلاسهای آموزشی و ... به این نمایندگی برای صدور کارت هوشمند مراجعه و سپس میتوانند در بخش حمل و نقل فعالیت کنند.
موسویان در پایان یادآور شد: مدت اعتبار کارت هوشمند رانندگان بخش یکسال بوده و کارت هوشمند ناوگان تا زمانی که تعویض پلاک صورت نگیرد، تغییر نمیکند.
انتهای پیام/آ30/ف4004