اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

کارت هوشمند جامع‌ترین نظام هویتی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: صدور کارت هوشمند برای هر ایرانی جامع‌ترین و کامل‌ترین شناسنامه هویتی است که با برخورداری از آن می‌توان از مزیت‌های بسیاری بهره‌مند شد.

کارت هوشمند جامع‌ترین نظام هویتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در نشست مدیران ثبت احوال شهرهای استان اردبیل اظهار داشت: با ابلاغ رسمی از سوی سازمان ثبت احوال به زودی مراحل صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل نیز شروع می‌شود که به عنوان پایلوت در استان قم صدور این کارت که تجمیعی از کارت‌های هویتی افراد و اشخاص است، اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: افراد جامعه با برخورداری از این کارت هوشمند و در حقیقت ثبت اطلاعات دقیق آنها قادر می‌باشند از مزیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح و همچنین صدور کارت هوشمند بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

امینی با یادآوری اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اولویت صدور کارت ملی هوشمند قرار دارند، خاطر نشان کرد: در این زمینه برخی از فعالیت‌ها و اقدامات با هدف صدور کارت ملی هوشمند انجام شده و ما منتظر هستیم تا با مهیا شدن تمام زیرساخت‌ها صدور کارت را به سرعت آغاز کنیم.

این مسئول با برشمردن برخی از وظایف و اختیارات ثبت احوال در حوزه اجرا اضافه کرد: ثبت ولادت، صدور شناسنامه، ثبت وقایع چهارگانه، تعویض شناسنامه‌ها، تعویض و صدور کارت ملی، ثبت ازدواج و طلاق و تنظیم دفاتر ثبت آمار و اطلاعات جمعیتی از جمله وظایف ثبت احوال است که ما در استان اردبیل نیز با عمل به تعهدات خود رضایت مردم را فراهم می‌آوریم.

وی از ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی جمعیتی کشور خبر داد و بیان کرد: ثبت احوال سعی می‌کند در مقاطع مختلف سال و براساس نیاز دستگاه‌های مختلف اطلاعات و آمار دقیق جمعیتی را در اختیار آنها قرار دهد که در ایام انتخابات این کار با دقت و سرعت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به تحول ایجاد شده در ثبت احوال و الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ما از یک سال پیش در قالب طرح آرشیو الکترونیکی اقدامات لازم را برای ثبت اطلاعاتی مردم انجام دادیم که در این باب شهروندان ما می‌توانند از هر نقطه خدمات سجلی دریافت کنند.

امینی در مورد صدور شناسنامه‌های مکانیزه گفت: ما در سال گذشته 40 هزار جلد شناسنامه و امسال نیز بیش از 63 هزار جلد شناسنامه جدید برای شهروندان استان اردبیل صادر کردیم و ادامه این روند را با قوت و قدرت پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: الزامی در صدور شناسنامه جدید و تعویض آن برای شهروندان وجود ندارد اما به تدریج شناسنامه‌های قدیمی به مکانیزه تبدیل شده و از چرخه استفاده نیز خارج می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول