اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از عید سعید غدیرخم

صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی از آغاز صدور کارت هوشمند از عید سعید غدیرخم در استان خبر داد.

صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی جعفری‌آذر صبح امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیتی استان بر اساس سیاست‌های سال‌های گذشته وزارت و بهداشت و درمان کنترل جمعیت را سیاست خوبی نداست و گفت: شهرستان مرند از نظر آیتم ازدواج بعد از تبریز دومین شهر استان بوده که از رشد بالایی برخوردار است.

وی یکی از اقدامات مهمی که در سطح استان و شهرستان‌ها در حال انجام است را تشکیل آرشیو الکترونیک اسناد سجلی اعلام کرد و افزود: در این طرح اشخاصی که قصد تعویض و یا الصاق عکس به شناسنامه و یا سایر خدمات وقایع حیاتی مانند ازدواج، طلاق و مرگ و میر را دارند به راحتی بدون اینکه به شهرستان و یا زادگاه خودشان مراجعه کنند به صورت الکترونیکی در سایه خدمات دولت الکترونیک کارشان انجام می‌شود.

وی افزود: این امر باعث یکپارچه شدن ثبت‌احوال در تمام مراکز شده و در حال حاضر این طرح در شهرستان مرند قابل اجراست.

جعفری‌آذر از ثبت 9 میلیون سند در سیستم کامپیوتری اداره کل ثبت‌احوال و به‌روز کردن کدپستی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این کار در چهار کارگاه شهرهای مرند، میانه، مراغه و تبریز در حال انجام بوده و مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستند و تا آخر آذر‌ماه این اسناد جمع‌آوری می‌شود و تا نیمه نخست سه ماهه سال 92 اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همچنین از صدور بیش از 20 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی از سال گذشته تاکنون در استان برای افراد بالای 15 سال و نوزادان خبر داد و افزود: این کار به تدریج در تمام ادارات به صورت تعویض، الصاق عکس و یا صدور المثنی برای افراد انجام می‌شود.

وی افزود: با صدور کارت هوشمند ملی به جای کد ملی در کشور همزمان با عید غدیرخم در استان نیز با فراخوانی نام خانوادگی و تاریخ تولد صدور کارت هوشمند آغاز می‌شود که در این طرح بیش از 50 تا 60 نوع خدمات به دارندگان ارائه خواهد شد.

رئیس اداره ثبت‌احوال مرند نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره گفت: با تلاش همکاران در اداره ثبت‌احوال مرند 98 درصد از واجدان شرایط از کارت ملی بهره‌مند هستند.

محمد دوستعلی افزود:در شهرستان مرند 485 هزار سند ثبت شده وجود دارد و برای آرشیو الکترونیکی اقدامات زیربنایی در حال انجام است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول