اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ کل دادگستری کردستان:

93 درصد آرای شوراهای حل اختلاف مورد قبول طرفین دعاوی است

خبرگزاری فارس: رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان گفت: 7.2 درصد از آرای شوراهای حل اختلاف مورد تجدید نظر قرار می‌گیرند و این نشان می‌دهد که 93 درصد از آرای صادره در این شوراها مورد قبول طرفین طرح دعاوی است.

93 درصد آرای شوراهای حل اختلاف مورد قبول طرفین دعاوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی در دیدار رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشور با اعضای شورای حل اختلاف استان کردستان در سنندج اظهارکرد: در حال حاضر 173 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان فعال بوده و قضات را در زمینه رسیدگی به پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند.

به گفته رئیس ‌کل دادگستری استان کردستان، 103 شعبه از مجموع شعبات شوراهای حل اختلاف در شهرها و 70 شعبه هم در روستاها به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ائمه جماعات در شوراهای حل اختلاف استان، آن را بستر افزایش اعتماد عمومی به این شوراها دانست و گفت: 3 درصد از کل اعضا فوق لیسانس، 49 درصد لیسانس، 9 درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند.

گروسی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال بیش از 7 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان به مصالحه منجر شده است.

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان یادآوری کرد: 7.2 درصد از آرا مورد تجدید نظر قرار می‌گیرند و این نشان می‌دهد که 93 درصد از آرای صادره در شوراهای حل اختلاف مورد قبول طرفین طرح دعاوی است.

وی گفت: از مجموع 30 درصد از پرونده‌های قضایی و طرح دعاوی ورودی به شوراهای حل اختلاف استان کردستان تنها آرای 3.5 درصد آن‌ها به طور میانگین نقض می‌شود.

گروسی از شوراهای حل اختلاف به عنوان نقطه امیدی برای کاهش اطاله دادرسی یادکرد و گفت: اعضای این شوراها از معتمدان محلی و عضو افتخاری بوده و با دارا بودن قدرت غیررسمی، کارساز هستند.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: تاکنون 522 دوره آموزشی برگزار شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در پایان کمبود کادر قضایی را یکی از مشکلات این حوزه دانست و گفت: با این وجود 93 قاضی هم در کنار شوراهای حل اختلاف کار می‌کنند.

انتهای پیام/79002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول