اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش بهار خبر داد:

کمک 8 میلیارد ریالی خیران مدرسه‌ساز در بهار

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به رشد پنج درصدی تعهدات خیران نسبت به سال گذشته گفت: طی یک سال گذشته در سطح شهرستان بهار خیران حدود 8 میلیارد و 351 میلیون ریال به مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس کمک کرده‌اند.

کمک 8 میلیارد ریالی خیران مدرسه‌ساز در بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی ظهر امروز در همایش خیران مدرسه‌ساز شهرستان بهار اظهار کرد: انفاق، ماندگارترین آثاری است که با میل و اختیار یک نیکوکار و خیر در هر کاری شروع شده و برای همیشه در تاریخ یک ملت باقی می‌ماند و در این میان سرمایه‌گذاری در مدرسه‌سازی اجر ویژه‌ای دارد.

وی افزود: خیران مدرسه‌ساز با نیت پاک الهی و همت والای خود از پایه‌گذاران رشد و تعالی جامعه بوده و نقش بسیار بزرگی در راستای ارتقای علمی کشور دارند، چرا که شاداب‌سازی و نوسازی فضاهای آموزشی یکی از مؤلفه‌های مهم ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش بهار اقدامات مردم ولایت‌مدار شهرستان بهار در عرصه‌های مختلف و امور خیریه عام‌المنفعه را ستودنی خواند و بیان داشت: با وجود اقدامات بسیار خوب و شایسته دولت به خصوص در چند سال اخیر در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی اعتبارات مربوط جوابگوی این بخش نیست و خیران باید آموزش و پرورش را در اجرای این مهم یاری کنند.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی تعهدات خیران نسبت به سال گذشته ادامه داد: طی یک سال گذشته در سطح شهرستان بهار خیران حدود 8 میلیارد و 351 میلیون ریال به مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس کمک کرده‌اند و 100 درصد آن تحقق یافته که در طول تاریخ فعالیت مجمع بی‌نظیر است.

زارعی تصریح کرد: در حال حاضر از 126 ساختمان فضای آموزشی شهرستان، 71 ساختمان نوساز و مستحکم بوده و 25 ساختمان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه ساختمان 30 آموزشگاه، فرسوده و قدیمی بوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارد، ابراز داشت: 14 مدرسه در این شهرستان محوطه‌سازی نشده و 17 آموزشگاه نیاز به احداث سرویس بهداشتی دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به اینکه 24 مدرسه در شهرستان بهار نیاز به تعمیرات کلی دارند، خاطرنشان کرد: 35 آموزشگاه گازکشی، 24 آموزشگاه مختلط جداسازی سرویس بهداشتی و 38 آموزشگاه نیز نقاشی و رنگ‌آمیزی لازم دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در ادامه بیان داشت: نام بنیانگذاران امر خیر تا ابد ماندگار خواهد بود و آنان سنت حسنه‌ای را بنا می‌کنند که مردم پس از مرگ نیز از آنان به نیکی یاد خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم افزود: ساخت و تجهیز مدارس به همت خیران مدرسه‌ساز و توجه ویژه به تعلیم و تربیت و ایجاد امکانات برای آموزش افراد جامعه از بارزترین و شاخص‌ترین نمادهای فرهنگی و انسانی است و بی‌شک حضور مصمم خیران بی‌ادعا هدیه‌ای است که خداوند متعال به ملت ایران اسلامی ارزانی داشته است.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز، پرچم‌داران دانش و دانایی هستند و کسانی که مدرسه می‌سازند، وحدت و ایثار را به خانواده و جامعه ارزانی می‌کنند، اضافه کرد: تا زمانی که دانش‌آموزان در مدارسی که با همت خیران ساخته و یا تعمیر و تجهیز شده تحصیل می‌کنند، قطعاً ثواب و بهره آن به خیران بانی آن نیز می‌رسد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: همه ما باید در این عمل خداپسندانه در حد و توان خود وارد شده و از یکدیگر سبقت بگیریم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: حرکت مخلصانه خیران تنها برای جلب رضایت خداوند است و ایشان بدون هیچ چشم‌داشتی فقط برای جلب رضایت الهی تلاش و کوشش می‌کنند.

در پایان لوح سپاس و هدیه‌ای از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار به خانواده شهید علی اصغر سلیمانی که آموزشگاه هشت کلاسه را در شهر بهار احداث کرده‌اند، اهدا شد.

انتهای پیام/2499/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول