اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همرزم شهید طالیبان:

جوان‌گرایی از ویژگی‌های شهید طالبیان بود

خبرگزاری فارس: همرزم شهید طالیبان گفت: از خصوصیات بارز شهید طالبیان توجه به جوانان و امر ازدواج آنان بود و برای ازدواج آنان تا حد توان شرایط را مهیا می‌کرد

جوان‌گرایی از ویژگی‌های شهید طالبیان بود

حجت حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری کنگره شهید طالبیان در همدان اظهار داشت: شهید محمد طالبیان همه خوبی‌ها را در یک جا در خود جمع کرده بود و معرفی ایشان در یک جمله بسیار سخت است.

وی با بیان خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین خصوصیات ایشان اهمیت دادن به نماز بود که در این امر سرآمد همه بودند، چرا که حتی ثانیه‌ای از نماز اول وقتشان نمی‌گذشت و تا زمانی که در نهاوند بودند نماز جماعت را ترک نمی‌کردند و در صورتی که امام جماعت نمی آمدند ایشان خودشان نماز جماعت را تشکیل می‌دادند.

همرزم شهید طالیبان عنوان کرد: همه مردم نهاوند ایشان را به عنوان یک معلم معتقد قبول داشتند و ایشان با تشکیل گروه ابوذر نفوذشان را در میان جماعت بیشتر کردند.

وی در رابطه با شکل‌گیری گروه ابوذر گفت: گروه ابوذر در سال 51 با تعدادی از جوانان نهاوندی شکل گرفت که این گروه دانش‌آموزانی بودند که در محله و مدرسه و مسجد با هم آشنا و شهید طالبیان را به عنوان معلم و راهنمای خودشان قرار دادند و علیه شاه قیام کردند.

حیدری ادامه داد: گروه ابوذر بعد از مدتی فعالیت توسط رژیم شاه دستگیر شدند و همه به جز شهید طالبیان اعدام یا تیرباران شدند و شهید طالبیان تا سال 57 که پیروزی انقلاب بود در زندان به سر می‌برد.

همرزم شهید طالیبان یادآور شد: از خصوصیات بارز شهید طالبیان توجه به جوانان و بیشتر به ازدواج آنان بود به طوری که در هر فرصتی که می‌توانستند شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم می کردند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی تأکید کرد: با شروع جنگ تحمیلی توجه شهید طالبیان به جبهه و جنگ معطوف شد و فعالیت خود را در جبهه‌های جنگ آغاز کرد که در آخرین اعزام خود به خانقین عراق این شهید بزرگوار مفقود شدند.

حیدری در پایان سخنانش در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چگونه می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل سوم معرفی کرد؟ گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان شهدا و فرهنگ آنها را در بین نسل سوم زنده نگه داشت برگزاری یادواره‌ها و نوشتن خاطرات و شجاعت‌های ایشان چرا که نوشته‌های مکتوب می‌تواند سالیان سال در بین نسل‌ها اشاعه پیدا کند.

انتهای پیام/89007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول