اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همرزم شهید طالبیان:

زندگی با عزت شاخصه سیره شهید طالبیان بود

خبرگزاری فارس: همرزم شهید طالبیان گفت: شهید طالبیان گنجینه‌ای بودند که عزتمند زندگی کردند و سعادتمند دنیا را ترک کردند.

زندگی با عزت شاخصه سیره شهید طالبیان بود

قاسم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: شهید طالبیان گل سرسبد شهدای نهاوند بودند و به سختی می‌توان از محسنات شهید طالبیان سخن گفت.

وی با بیان اینکه شهید طالبیان از مصادیق و تجلیات قرآن بودند، تصریح کرد: شهید طالبیان نمونه عملی آیات قرآن بودند و رفتار ایشان نمونه عملی آیات قرآن در بین عامه بود و همه چیزشان را وقف در مسیر رضای الهی می‌کردند.

همرزم شهید طالبیان افزود: خداوند به این شهید بزرگوار قدرت بصیرت بالایی عنایت کرده بود و در اثر همین بصیرت دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری قوی داشتند و در همه حال مردم را سفارش به اطاعت از ولی امر می‌کردند.

وی تأکید کرد: شهید طالبیان خدا گونه زندگی می‌کرد و از انجام هر گناه به جد پرهیز می‌کرد و رفتار ایشان را در عمل به راحتی می‌توانستند مشاهده کنند.

یوسفی با اشاره به رفتار و خصائل این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: شهید طالبیان به شکلی بود که هر کس با او همنشین می‌شد به یاد خدا می‌افتاد و مرید ایشان می‌شد.

همرزم شهید طالبیان عنوان کرد: شاخص‌ترین اخلاق شهید طالبیان در بین عامه مردم کمک به اقشار ضعیف مردم بود و همیشه و در همه حال متبسم بودند و کمتر پیش می‌آمد که ایشان را گرفته ببینند و در همه حال کارشان برای خدا بود.

وی با اشاره خاطره‌ای از شهید طالبیان یادآور شد: در یکی از انتخابات نمایندگی مجلس، شهید طالبیان کاندیدای نمایندگی شده بودند که هنگام شمارش آرا مشخص شد که ایشان رأی اکثریت را کسب نکردند و ساعت از 2 نیمه شب گذشته بود که شهید طالبیان با خونسردی رفتند و خوابیدند.

یوسفی ادامه داد: یکی از دوستان ایشان به ستاد انتخاباتی شهید طالبیان که در منزلشان بود آمد و با گریه رفت و ایشان را بیدار کرد، که در آن لحظه شهید طالبیان بیدار شدند و به دوستشان گفتند که ما باید خوشحال باشیم که به تکلیفمان عمل کردیم و به حیاط رفتند و با آب سرد وضو گرفتند و نماز شکر به جا آوردند.

همرزم شهید طالبیان اذعان کرد: امروز این اخلاق شهید طالبیان را با بسیاری از افراد مقایسه کنیم و ببینیم که این شهدا چه گنجینه‌ای برای ما بودند که عزتمند زندگی کردند و سعادتمند دنیا را ترک کردند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چگونه می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل‌های بعدی اشاعه داد، افزود: اگر تمام مسئولان و مردم عامل به تکلیف خودشان باشند و وظیفه خودشان را به بهترین شکل انجام دهند دیگران و نسل‌های بعدی نیز با مشاهده این رفتار از فرهنگ ایثار و شهادت پیروی می‌کنند.

یوسفی در پایان سخنانش گفت: اگر امروز امنیت، عزت، آبرو، پیشرفت و توسعه را داریم همه از زحمات شهدا است و ما هر چه داریم از شهدا داریم.

انتهای پیام/89007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول