اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد گفتمان‌های دینی کردستان:

گفتمان‌های دینی در تربیت علمی جوانان مؤثر است

خبرگزاری فارس: استاد گفتمان‌های دینی استان کردستان با اشاره به اینکه تربیت علمی جوانان یکی از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: گفتمان‌های دینی حرکت مؤثری برای مقابله با دشمنان است.

گفتمان‌های دینی در تربیت علمی جوانان مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید علی‌اصغر حسینی در جلسه هم‌اندیشی اساتید گفتمان‌های دینی که در دفتر نماینده ولی فقیه استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها تربیت علمی جوانان را مورد تاکید قرار داده‌اند و فرموده‌اند که اسلام هیچگاه نباید از محوریت خود خارج شود و جوانان را باید با این مهم آگاه کرد.

وی افزود: اجرای طرح گفتمان‌های دینی می‌تواند جوانان را با آگاه‌سازی بیشتر در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان محکم و روشن سازد و اتحاد و یکپارچگی را به آنها بشناساند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با استفاده از فضای رسانه‌ای درصدد دین‌ستیزی و دین‌گریزی است و سرمایه‌های هنگفتی را برای جدا کردن جوانان از خانواده و جامعه دینی هزینه کرده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مقابله با جنگ نرم دشمن نیازمند انسجام نهادهای فرهنگی است و نباید از این مهم غافل بود.

حسینی اضافه کرد: راه‌اندازی اتاقی برای مشاوره فقهی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و حتی مدارس و پاسخگویی به نیاز و شبهات جوانان مباحثی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 * تقویت نظام خانواده لازمه پیشرفت نسل جوان است

استاد گفتمان‌های دینی شهرستان بانه با اشاره به نقش والدین در تربیت فرزندان بیان کرد: تقویت نظام خانواده لازمه پیشرفت نسل جوان است.

جلال پرتو نیز در این همایش اظهار کرد: عصر ما با وجود اینکه عصر ارتباطات است اما از جنبه معنوی به عصر تاریکی تبدیل شده که فاصله زیادی بین دو نسل ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: ابتدا باید از نظام خانواده شروع کنیم تا عصر تاریکی برچیده شود و یگانگی و عبودیت به وجود آید و بندگان به خداوند نزدیک‌تر شوند.

وی اضافه کرد: باید قدر لحظات عمر را دانست و از همین حالا برای بیدار شدن و درک فرزندان و جوانان تلاش کنیم.

مرضیه کامیاب یکی دیگر از اساتید گفتمان‌های دینی کردستان نیز در این همایش بیان کرد: گفتمان‌های دینی فرصتی را فراهم می‌کند تا مسائل دینی به بهترین شیوه علمی به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی بیان کرد: این طرح می‌تواند زمینه آشنا شدن اساتید با افکار دانش آموزان و ریشه‌یابی نیاز آنها را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای فکری جوانان امروزی با واقعیات دینی جامعه فاصله دارد و ما باید نوع تفکر جوانان را اصلاح و به بهترین سمت هدایت کنیم.

در ادامه این همایش اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان‌های مختلف استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص گفتمان‌های دینی پرداختند.

در پایان همایش نیز با اهدای لوح تقدیر و بسته‌های فرهنگی از اساتید گفتمان‌های دینی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/79007/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول