اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی فرهنگیان قم-2

هیچ کاری برای دانش‌آموزان اثرگذارتر از هوشمندسازی مدارس نیست

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اثرات مطلوب هوشمندسازی مدارس گفت: هیچ کاری برای دانش‌آموزان اثرگذارتر از هوشمندسازی مدارس نیست.

هیچ کاری برای دانش‌آموزان اثرگذارتر از هوشمندسازی مدارس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در گردهمایی فرهنگیان استان قم با اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر مسیر تحولی بنیادین را در آموزش و پرورش و برای دستیابی به اهداف بلند طی کرده‌ایم.

وی در ارتباط با هدف سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: این تحول می‌خواهد آموزش و پرورش را به سمتی ببرد که انسان تربیت شده در زمینه‌های گوناگون به جامعه تحویل دهد.

* نگاه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش تغییر کند

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این سند ما به دنبال آن هستیم که نگاه به مدرسه، معلم، دانش‌آموز، کتاب و روش تدریس تغییر کند، همچنین ما می‌خواهیم نگاه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش متفاوت شود.

حاجی بابایی بیان کرد: این یک فرایند سخت، اما بسیار لذت‌بخش و شیرین است و قدم‌هایی هم که تاکنون در این زمینه برداشته شده، به دلیل همین شیرینی و نتایج آن است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از مصوبات و اصول این سند اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان باید معلمی تربیت شود که از اول تا آخر کار خود در آموزش و پرورش تعریف مشخص و تبیین شده‌ای را پیاده کند.

* عزت معلمان حفظ شود

وزیر آموزش و پرورش معلمی را وظیفه خطیری دانست و گفت: معلم جز آموزش و تربیت دانش‌آموزان نباید به چیز دیگر فکر کنند، یعنی باید عزت معلمان حفظ شود و آنها درگیر مشکلات کوچک نشوند؛ معلمان نباید برای حل مشکلاتشان به دنبال قرض از دیگران باشند.

حاجی بابایی با بیان اینکه تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنای کامل و بی‌نقص بودن آن نیست، ابراز داشت: ما باید هر سال که می‌گذرد، نقاط ضعف را بشناسیم و نسبت به برطرف کردن این ضعف‌ها تلاش کنیم.

* سفارش اکید اسلام در ارتباط با تربیت کودکان دغدغه امروز غرب

وی در ارتباط با اهمیت دوران ابتدایی و علت شش ساله شدن این مقطع اذعان کرد: امروز دنیا برای آموزش مقطع ابتدایی بپا‌ خاسته است، یعنی آن چیزی که اسلام 1400 سال پیش گفت و توجه نکردیم را الان غرب فهمیده و برای آنها تبدیل به یک دغدغه شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمام زمینه‌های مورد نیاز یک فرد در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد و اگر اشتباه صورت پذیرد، تغییر دادن آن کار بسیار سختی خواهد بود.

حاجی بابایی اضافه کرد: در دوران ابتدایی ما نیاز داریم علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر را در چهار عرصه و 11 حوزه یادگیری از جمله ریاضی و ادبیات به دانش‌آموزان انتقال دهیم. انتقال این مفاهیم پایه‌ای و کلیدی در پنج سال ممکن نبود و ما نیاز به حداقل شش سال داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس کشور یادآور شد: امروزه هیچ کاری برای دانش‌آموزان اثرگذارتر و بهتر از هوشمندسازی مدارس نیست. با هوشمندسازی مدارس، معلم 100 پله بالاتر فعالیت می‌کند؛ البته ابتدای کار سختی‌هایی هم برای معلم وجود دارد.

انتهای پیام/2258/ذ/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول