اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال اقتصادی:

کیفی‌سازی تولیدات داخلی سبب افزایش صادرات کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: یک فعال اقتصادی گفت: افزایش کیفیت تولیدات داخلی سبب افزایش صادرات تولیدات و محصولات داخلی به خارج از کشور می‌شود.

کیفی‌سازی تولیدات داخلی سبب افزایش صادرات کشور می‌شود

نیما صحبا در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، صنایع کارگاهی، ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این شرکت از 17 سال گذشته تاکنون سیستم‌های توزین از جمله کامیون‌کش، قطار‌کش، تریلر‌کش و سیستم توزین را تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: با تغییر نرخ ارز تمام مجموعه‌های صنعتی فعال در سطح کشور دچار شوک شده‌اند و امیدواریم با تثبیت قیمت ارز و دلار در کشور وضعیت صنعت بهبود یابد.

مشاور شرکت توزین الکتریک با بیان اینکه تحریم‌های خارجی در بخش تولیدات داخلی مؤثر بوده و هزینه تمام شده محصولات و تولیدات داخلی را به میزان بسیاری افزایش داده است، تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت با مشکلاتی در راستای وارد کردن تجهیزات مورد نیاز خود از کشور‌های آلمان و اسپانیا مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه البته تاکنون خللی در راستای فعالیت‌های این شرکت ایجاد نشده است، ادامه داد: هر ساله نمایشگاه‌های صنعت اصفهان به صورت مطلوب و مناسب برگزار شده اما امسال این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته خلوت‌تر و تا حدودی افت داشته است.

صحبا با بیان اینکه در حال حاضر تولید‌کنندگان و صنعت‌گران به دلیل تغییر نرخ ارز و تلاطم‌های بازار ارز و دلار در راستای فعالیت‌های صنعتی و تولیدی خود به صورت دست به عصا حرکت می‌کنند، تاکید کرد: هیچ‌گونه حمایت دولتی از مجموعه‌های خصوصی فعال در بخش صنعت صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت تولیدات داخلی سبب افزایش صادرات تولیدات و محصولات داخلی به خارج از کشور می‌شود، افزود: عدم حمایت از این مجموعه‌ها به صورتی است که دولت ارز مبادله‌ای نیز در اختیار مجموعه‌های خصوصی فعال در بخش صنعت قرار نمی‌دهد و این بخش‌ها ناچار به خرید ارز آزاد هستند.

مشاور شرکت توزین الکتریک گفت: این شرکت در تمام استان‌ها و در سراسر کشور دارای دفتر نمایندگی است و این شرکت صادرات بسیاری به کشور‌های عراق و ترکمنستان دارد و کیفیت بالای محصولات این شرکت سبب مطرح شدن نام ایران در خارج از کشور می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول