اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

عمومی کردن انقلاب بزرگترین هنر امام خمینی (ره) بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عمومی کردن انقلاب، بزرگترین هنر حضرت امام خمینی (ره) بود که توانست تمام قشرها را به میدان آورد.

عمومی کردن انقلاب بزرگترین هنر امام خمینی (ره) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله احمد بهشتی عصر امروز در مراسمی که با حضور امام جمعه و مسئولان فیروزآباد، دانشجویان دانشگاه پیام‌نور، آزاد اسلامی و علمی و کاربردی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد اظهار داشت: بشر بدون دعا نمی‌تواند زندگی کند حتی اگر مسلمان نباشد و هیچ عظمتی به اندازه دعاها و نیایش‌های معصومان ما نیست.

وی افزود: آنچه در کودتای آذر زنده و بیدار ماند ملت بودند که با شکست پیش آمده دلسرد نشدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: واقعه 16 آذر درسی را به ما آموخت که هیچ‌گاه نباید در شکست مایوس شد چرا که گاهی از دل شکست پیروزی‌هایی ماندگار به وجود می‌آید.

آیت‌الله بهشتی اضافه کرد: عمومی نشدن انقلاب در آن زمان موجب شد دانشجویان در روز 16 آذر شکست بخورند.

وی بیان داشت: قشر دانشجو از زمانی خودش را خوب نشان داد که حاضر شد جانبازی، فداکاری و از خودگذشتگی کند تا مملکت را آزاد سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: عمومی کردن انقلاب، بزرگترین هنر حضرت امام خمینی (ره) بود که توانست تمام قشرها را به میدان آورد.

آیت‌الله بهشتی با اشاره به گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه را باید مدیون تفکر و زحمات شهید مفتح بود.

وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه از ابتدا یک تشکیلات بود که با آمدن رضا شاه این دو از یکدیگر جدا شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ایجاد اختلافات فرهنگی، اعتقادی و ایدئولوژی از جمله اهداف دولتمردان شاهنشاهی بود تا بتوانند حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا کنند.

آیت‌الله بهشتی ادامه داد: قصد دولت رضا شاه  با جدا کردن این دو نهاد از یکدیگر، ایجاد فاصله علم از ایمان بود که به خواست خداوند این اتحاد تداوم بیشتری پیدا کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: امید است این دو تشکیلات علم‌آموزی در کنار یکدیگر، هم‌صدا، هم‌دست و هم‌عقیده بتوانند نظام جمهوری اسلامی را پیش برند.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول