اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همرزم شهید طالبیان:

جامعه نیازمند معرفی شخصیت‌‌های شاخص انقلاب است

خبرگزاری فارس: همرزم شهید طالبیان گفت: جامعه امروز ما نیازمند معرفی شخصیت‌‌های کم‌نظیری چون شهید طالبیان است، پس باید نسبت به این کار همت گماشت.

جامعه نیازمند معرفی شخصیت‌‌های شاخص انقلاب است

علی حسین سلگی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهید طالبیان در همدان اظهار داشت: ویژگی‌های اخلاقی ایشان در حدی است که می‌توان گفت ایشان آن چیزی که در قرآن به عنوان صفات بارز متقین گفته می‌شود بودند.

وی ادامه داد: شهید طالبیان بسیار خداترس و شجاع بودند که از خصایص بارز ایشان راستگویی و امانتداری و حامی مستضعفان بودند.

همرزم شهید طالبیان در رابطه با شکل‌گیری گروه ابوذر در زمان طاغوت خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت به دلیل وجود محرومیت اجتماعی و فقر اقتصادی در نهاوند و وجود دانش‌آموزان و جوانان مستعد، شهید طالبیان اقدام به شکل‌گیری گروه‌ ابوذر کردند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان و جوانان نیز با اشتیاق شهید طالبیان را به عنوان رهبر و راهنمای خودشان انتخاب کردند و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دادند تا اینکه توسط رژیم ستم‌شاهی دستگیر و به اعدام محکوم شدند و شهید طالبیان نیز تا زمان پیروزی انقلاب در زندان بودند.

سلگی با اشاره به شاخص‌ترین اخلاق شهید طالبیان تأکید کرد: از شاخص‌ترین اخلاق شهید طالبیان این بود که مردم را از خودش می‌دانست و در همه حال نخستین مشاوری بود که مردم برای مشورت وی را انتخاب می‌کردند.

وی یادآور شد: از دیگر خصائص شهید طالبیان خوشرویی، خوش گفتاری و همیشه متبسم بودن ایشان بود چرا که ایشان در زندگی شخصی خودشان مشکلات بسیاری را داشتند اما بسیار بردبار بودند.

همرزم شهید طالبیان در پایان سخنانش در خصوص انتقال پیام شهدا به نسل‌های سوم گفت: برگزاری یادواره‌ها برای معرفی شهدا به نسل سوم در گام نخست بسیار خوب است اما کافی نیست و در این معرفی‌ها دانش‌آموزان که سرمایه‌های اصلی ما هستند باید مورد توجه قرار بگیرند چرا که جامعه ما نیاز به معرفی این چنین شخصیت‌هایی دارد.

انتهای پیام/89007/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول