اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

زدودن اندیشه‌ غربی وظیفه شورای انقلاب فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج زدودن اندیشه‌های غربی را مهم‌ترین وظیفه شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد.

زدودن اندیشه‌ غربی وظیفه شورای انقلاب فرهنگی است

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با اشاره به جایگاه و نقش شورای انقلاب فرهنگی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی اظهار داشت: سیاست‌گذاری کار‌ها و برنامه‌های محوری کشور در حوزه فرهنگ بر عهده این شورا است و معتقدم هم‌اکنون جایگاه و اثر این نهاد در کشور بسیار گسترده است.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه تشکیل نهاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره) نشان‌دهنده درایت و هوشمندی معمار کبیر جمهوری اسلامی است، افزود: حقیقت تشکیل این شورا آن بود که بتواند غبار‌های انقلاب غربی را از درون ریشه‌های انقلاب اسلامی زدوده و سبب اقتدار ایران اسلامی شود.

هاشمی ادامه داد: امروز استکبار به دنبال آن است تا با سوء‌‌استفاده فرهنگی زمینه را برای انحطاط اخلاقی و دینی جوانان و نوجوانان ایران اسلامی فراهم کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش در رابطه با انقلاب فرهنگی موظف به اجرای برنامه و سیاست‌ها صحیح برای پرورش نسل جوان و پرنشاط هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلفی است که تلاش برای ارتقای فرهنگی از مهم‌ترین آنها بشمار می‌رود.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزو ارکان مهم اسلامی است، عنوان کرد: فلسفه قیام ابا‌عبدالله الحسین (ع) بر پایه اشاعه و زنده کردن فریضه امر به معروف بود و امام‌ حسین (ع) به خاطر اشاعه این فرهنگ حرکت کردند.

هاشمی با بیان اینکه دین مبین اسلام به عنوان بزرگ‌ترین معروف و طاغوت و ظلم استکبار نیز بزرگترین منکر است که باید با آن به مبارزه فرهنگی برخواست، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان امروز در رابطه با فریضه امر به معروف تلاش اندکی کرده‌اند که امیدواریم این تلاش‌ها بیشتر شده و گسترش یابد.

انتهای پیام/77005/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول