اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان:

بخش عمده‎ای از اراضی گلستان در معرض مشکلات آبگرفتگی است

خبرگزاری فارس: مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: بخش عمده‎ای از اراضی شمال غرب و غرب استان در معرض مشکلات آبگرفتگی و زهکشی هستند.

بخش عمده‎ای از اراضی گلستان در معرض مشکلات آبگرفتگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، افراسیاب میرزایی در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: هر ساله بر اثر آبگرفتگی خسارات زیادی به کشاورزان تحمیل می‎شود و این مشکلات سالیان سال منطقه را تهدید می‎کرد که خوشبختانه با سفر اول و دوم هیئت دولت به گلستان، طرح شبکه آبیاری زهکشی مطرح و مورد مصوبه هیئت دولت قرار گرفت.

وی بیان داشت: آب منطقه‎ای گلستان با همکاری جهاد کشاورزی طرح مذکور را جانمایی کردند و این طرح در سطح 280 هزار هکتار از اراضی منطقه انجام گرفت.

بیش از 4000 هکتار از اراضی منطقه از خسارت آبگرفتگی مصون شدند

مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به سطح وسیعی که اراضی دارد اجرای طرح را اولویت‎بندی کردیم به طوری که شهرستان‎های آق‎قلا، گمیشان و بخش‎هایی که آبگرفتگی بیشتری دارند در اولویت نخست قرار دادیم.

میرزایی اضافه کرد: در سال گذشته بخش‌هایی که تامین اعتبار شده بود با وجود بارندگی‎های شدید بیش از 4 هزار هکتار از اراضی منطقه را از خسارت‎ نجات دادیم.

وی در خصوص طرح شبکه آبیاری زهکشی نرماب اظهار داشت: این طرح یکی از طرح‎های بزرگ آب منطقه‎ای گلستان با سطحی حدود 20 هزار هکتار است که خوشبختانه با توجه به سرمایه‎گذاری بخش خصوصی اجرای همزمان سد و شبکه را انجام می‎دهیم.

مدیر طرح‎های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: چنانچه طرح مذکور به اجرا برسد شهرستان‎های آزادشهر، مینودشت و گنبدکاووس می‎توانند از مواهب طرح بهره‎مند شوند.

میرزایی ابراز داشت: علاوه بر این طرح‎های هوتن کرند، طرح‎های شبکه آبیاری زهکش پایاب سد شهید چمران، دستغیب، ایمر و سدهای رامیان و محمدآباد در مراحل مطالعات هستند که امیدواریم در آینده‎ای نزدیک به بهره‎برداری برسد.

انتهای پیام/2307/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول