اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی عراق با نمایندگان کرمانشاه مطرح شد

تأمین 90 درصد احتیاجات استان بابل از کشورهای همجوار

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان بابل عراق گفت: استان بابل 90درصد از احتیاجات خود را از کشورهای همجوار همچون ایران، سوریه و ترکیه تأمین می‌کند.

تأمین 90 درصد احتیاجات استان بابل از کشورهای همجوار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صادق‌الفیحان المعموری که به منظور تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین کرمانشاه و بابل عراق به کرمانشاه سفر کرده‌‌است، گفت: استان بابل 90 درصد از احتیاجات خود را از کشورهایی همچون ایران، سوریه و ترکیه تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به اتفاقاتی که در سوریه در حال رخ دادن است‌، تصریح کرد: صادرات از این کشور به عراق محدود شده و با توجه به تنش‌های سیاسی بین عراق و سوریه، روابط ایران و کشور عراق نیز نزدیک‌تر می‌شود.

المعموری با اشاره به بازسازی کشور عراق از لحاظ زیرساختی‌، عنوان کرد: در این زمینه نیاز به کمک جمهوری اسلامی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان بابل عراق گفت: کشور عراق کشوری ثروتمند در منطقه است که بودجه سال 2012 آ‌ن 110 میلیارد دلار بوده است و از این لحاظ مشکلی ندارد.

وی افزود: از این میزان بودجه سه درصد آن صرف ایجاد زیرساخت‌هایی همچون سد‌سازی‌، جاده و راه و ... می‌شود که مواد‌ اولیه آن به طور کامل از خارج تأمین می‌شود.

المعموری خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش ارتباطات تجاری با کشور ایران هستیم و با تشکیل اتاق بازرگانی مشترک سعی در رفع مسائل و مشکلات تجاری داریم.

وی با تأکید بر افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور، گفت: برنامه ما برای آینده افزایش همکاری بیشتر و مستمر با ایران در زمینه اقتصادی است.

المعموری در ادامه با معرفی استان بابل، اظهار داشت: استان بابل از استان‌های کشاورزی عراق است و در بخش صنعت نیز از امکانات خوبی برخوردار است.

وی از تجار فعال استان خواست با حضور در استان بابل و کشور عراق با همتای خود در این کشور تبادل اطلاعات و دیدار داشته باشند.

گفتنی است، فردا اتاق بازرگانی مشترک کرمانشاه و بابل عراق با حضور رؤسا و مسئولان دو اتاق با اجرای تفاهمنامه‌ای تشکیل خواهد شد.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول