اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تاکید کرد

افزایش مراودات تجاری با عراق

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: سیاست اتاق بازرگانی افزایش مراودات تجاری با عراق است.

افزایش مراودات تجاری با عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی امروز در نشست با هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی بابل عراق که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دو هیئت از استان کرمانشاه به منظور بررسی موقعیت اقتصادی بابل به عراق سفر کردند و امید است باب مراوده اقتصادی با استان بابل باز شود.

کاشفی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، افزایش مراودات تجاری با کشور عراق میانی و جنوبی است و این نشست می‌تواند ابزارهای آن را به ما بدهد.

وی با اشاره به سفر استاندار بابل به کرمانشاه و توافقات انجام گرفته بین این دو استان، گفت: برپایی نمایشگاه ایران در بابل و تشکیل اتاق بازرگانی در عراق از نتایج این توافقات بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تشکیل اتاق مشترک بین دو استان نیز بابی برای مراودات اقتصادی بیشتر ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه به معرفی بخش‌های از استان پرداخت و گفت: حدود نیمی از صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود.

کاشفی از وجود دو شرکت پتروشیمی با ویژگی خاص، دو کارخانه سیمان معتبر، سه واحد کاشی و سرامیک‌، شش کارخانه لبنیات و وجود کارخانه‌های متعدد در استان که در نوع خود در کشور بی‌نظیر هستند، خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه همچنین در بخش تولیدات کشاورزی از استان‌های فعال کشور است و در بخش صنعت 800 کارخانه فعال در شهرک صنعتی استان وجود دارد که بخشی از سهم تولیداتشان به کشور عراق صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: موقعیت و جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه نیز می‌تواند پذیرای مردم عراق باشد. 

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در پایان گفت: استان بابل از ظرفیت خوب اقتصادی در کشور عراق برخوردار است و استان کرمانشاه نیز می‌تواند از این زمینه در راستای صادرات و دیگر مبادلات تجاری استفاده ببرد.

انتهای‌پیام/2700/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول