اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حل مشکل جواز کار

پروانه کسب موقت یک ساله صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: برای حل مشکل جواز کار به زودی با ابلاغیه هیئت وزیران پروانه کسب موقت یک ساله صادر می‌شود.

پروانه کسب موقت یک ساله صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی اسدی ظهر امروز در اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی شهرستان همدان با اشاره به اینکه پروانه موقت در قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود، اظهار داشت: صدور پروانه موقت کسب برای مدت کوتاهی خواهد بود و در سال‌های آتی دیگر صادر نخواهد شد.

وی در خصوص ایجاد پلیس بازار در همدان تأکید کرد: اگر مجمع امور صنفی در خصوص ایجاد پلیس بازار در جلسات قبلی خود صورتجلسه‌ای که به تصویب اعضا رسیده دارد را ارائه کند تا پیگیری کنیم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: از 55 اتحادیه‌ای که در سطح استان فعالیت می‌کنند حدود 8 هزار واحد صنفی به ثبت رسیده و این در حالی است که حدود 20 هزار واحد صنفی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به سامانه ایرانیان افزود: برخی از اتحادیه‌ها آمار واحدهای صنفی گروه خود را در سایت ایرانیان ثبت نکرده‌اند و به جز آن 8 هزار واحد صنفی ثبت شده بقیه یا فاقد پروانه کسب و یا مدت اعتبار پروانه کسب آنها تمام شده که باید رؤسای اتحادیه‌ها برای سر و سامان دادن به امور آنها بیشتر تلاش کنند.

اسدی به دستورهای جلسات اجلاس ماهانه اشاره کرد و یادآور شد: برخی مواقع دستور جلسات بدون کارشناسی تصویب می‌شوند و کمیسیون نظارت آنها را دوباره برای اصلاح به مجمع امور صنفی شهرستان همدان برمی‌گرداند.

وی در خصوص ایجاد چارت سازمانی برای مجمع امور صنفی که در مرحله تدوین است، گفت: ایجاد چارت اداری منظم لازمه کار است و اگر در مدت باقیمانده هیئت رئیسه جدید به تصویب نرسد اصلاحات و برخی ایرادات همچنان باقی می‌ماند.

همچنین در ادامه این مراسم رئیس تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به ابلاغیه سازمان امور مالیاتی مبنی بر استفاده از صندوق مکانیزه فروش در فروشگاه‌ها اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس اجرای ماده 71 امور صنفی 10 واحد صنفی را اعلام کرده که به صندوق مکانیزه فروش مجهز شوند و در صورت عدم تجهیز اظهارنامه‌های دستی آنها را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

مجید زرین‌دلاور در ادامه گفت: تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه یا منقضی مهلت اعتبار در برخی از اتحادیه‌ها افزایش یافته که رؤسای اتحادیه‌ها باید این واحدها را شناسایی و در راستای رفع مشکل آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به سایت ایرانیان تصریح کرد: سامانه ایرانیان به گونه‌ای طراحی شده که اگر تاریخ اعتبار اتحادیه‌ای به اتمام برسد و یا واحد صنفی فاقد پروانه کسب باشد و یا اتحادیه‌ای به حد نصاب که 100 واحد صنفی است نرسد به صورت خودکار از سامانه حذف می‌کند.

رئیس تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره داشتن مدیر اجرایی برای اتحادیه‌ها تأکید کرد:  هر اتحادیه صنفی باید یک مدیر اجرایی به صورت تمام‌وقت در ساعات اداری به منظور پیگیری امور و پاسخگویی به مراجعات داشته باشند و اگر اتحادیه‌ای قادر به این کار نیست چند اتحادیه باهم می‌توانند مدیر اجرایی را به کار بگیرند.

وی در پایان گفت: تسهیلات وام بسته حمایتی برای صنوف تولیدی که ثبت نام کرده‌اند آماده شده و واحدهای صنفی با مراجعه به بانک عامل تسهیلات را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول