اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آبادان میزبان یادواره نخستین شهید فرهنگی مازندران / پدرم فرمانده جنگ‌های نامنظم بود

خبرگزاری فارس: یادواره سی و دومین سالگرد شهادت نخستین شهید فرهنگی استان مازندران در محل شهادتش برگزار می‌شود.

آبادان میزبان یادواره نخستین شهید فرهنگی مازندران / پدرم فرمانده جنگ‌های نامنظم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یادواره سی و دومین سالگرد شهادت نخستین شهید فرهنگی استان مازندران در محل شهادتش برگزار می‌شود.

دختر ارشد شهید علی ولی‌پور پاشاکلایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: 17 آذر ماه 1359 پدر بزرگوارم در منطقه ذوالفقاریه آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد همچنین به این منظور برای دومین بار سالگرد و یادواره این شهید فرهنگی در محل شهادتش برگزار می‌شود.

آرزو ولی‌پور که هم‌اکنون رئیس آموزش و پرورش کیاکلا است، در آستانه سی و دومین سالگرد پدر شهیدش به نحوه شهادت پدر اشاره کرد و گفت: شهید ولی‌پور فرمانده جنگ‌های نامنظم در منطقه ذوالفقاریه آبادان بود که به شهادت رسید و هفت ماه بعد از شهادت و با شکسته شدن حصر آبادان پیکر پاکش به همان تازگی لحظه‌های نخست شهادت به سرزمین مادری" قائمشهر" برگردانده شد و در مزار روستای پاشاکلا آرمید.

وی با بیان اینکه در سال 89 در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش که در تهران برگزار شد از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردم تا مدرسه‌ای در منطقه ذوالفقاریه آبادان با نام این شهید مازندرانی مزین شود، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بدون وقفه درخواست مرا پذیرفت و بعد از یک هفته دستور داد تا مدرسه‌ای در آبادان به نام نخستین شهید فرهنگی علی ولی‌پور پاشاکلایی نامگذاری شود.

وی ادامه داد: محلی که مدرسه احداث شد و نام این شهید بر سر در آن نصب شد همان مکانی بود که شهید ولی‌پور به درجه رفیع شهادت رسید.

دختر شهید ولی‌پور بیان داشت: در سال 89 آموزش و پرورش آبادان دعوت کرد تا گروهی از استان مازندران برای پرده‌برداری از کتیبه شهید ولی‌پور میهمان آنان شوند تا نام و یاد شهید مازندرانی در محل شهادتش زنده شود.

رئیس آموزش و پرورش کیاکلا با اشاره به اینکه در دو سال اخیر گروهی متشکل از مدیرکل وقت آموزش و پرورش مازندران و نیز مسئولان استانی و خانواده شهید ولی‌پور میهمان آموزش و پرورش آبادان بودند و مراسم پرده‌برداری از کتیبه شهید ولی‌پور در منطقه ذوالفقاریه انجام شد، خاطر نشان کرد: امسال نیز به مناسبت سالگرد شهید ولی‌پور تیمی 20 نفره که متشکل از فرماندار ساری و قائمشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران، رئیس اطلاعات قائمشهر، بخشدار کیاکلا، همسنگران شهید، خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری فارس، فرهنگیان و خانواده‌های درجه یک شهید ولی‌پور هستند در سی و دومین سالگرد شهید برای دومین بار در محل شهادتش حضور می‌یابند.

به گزارش فارس، صبح چهارشنبه 22 آذر ماه سال جاری یادواره سی و دومین سالگرد شهادت نخستین فرهنگی شهید علی ولی‌پور در محل شهادتش کوی ذوالفقاریه مدرسه شهید ولی‌پور پاشاکلایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول