اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

37 درصد آثار ثبت جهانی کشور مربوط به کاشان است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار و فرماندار کاشان، 37 درصد از آثار ثبت جهانی شده کشور در دولت‌های نهم و دهم را متعلق به شهرستان کاشان دانست.

37 درصد آثار ثبت جهانی کشور مربوط به کاشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی امشب در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار داشت: طی مدت هشت سال دولت نهم و دهم هشت اثر در کشور به ثبت جهانی رسیده که از این تعداد سهم شهرستان کاشان سه اثر است.

وی افزود: سه اثر باغ تاریخی فین، فرش دستبافت و مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان طی مدت دو سال گذشته به ثبت جهانی رسیده است.

این مسئول یادآور شد: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان که هفته گذشته به ثبت جهانی رسید یک میراث دینی و معنوی محسوب می‌شود که به این جایگاه دست یافت.

جوادی اذعان داشت: ثبت جهانی سه اثر از شهرستان کاشان طی دو سال گذشته نشان از تلاش میراث فرهنگی شهرستان و مدیریت در این مجموعه است.

وی نوسانات در روند اجرایی برخی پروژه‌ها در میراث فرهنگی را اجتناب‌ناپذیر خواند و ابراز داشت: مطرح کردن این مسائل و به چالش کشیدن جایگاه میراث فرهنگی کاشان توسط برخی افراد برای صنعت گردشگری تبعات منفی دارد.

فرماندار کاشان در ادامه از محقق شدن 15 درصد از اعتبارات تملک دارایی شهرستان کاشان خبر داد و بیان داشت: تخصیص اعتبارات تملک دارایی شهرستان کاشان در برخی از شاخصه‌ها نظیر کتابخانه‌ها روند قابل قبولی داشته است.

جوادی همچنین با اشاره به شش پروژه مهر ماندگار در شهرستان کاشان عنوان کرد: انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات دولتی این پروژه‌ها نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی طبقه‌بندی اطلاعات و ارائه آمار روزانه اطلاعات در برخی از اداره‌ها و دستگاه‌های شهرستان کاشان را یکی از چالش‌های پیش رو دانست و با تأکید بر ایجاد فعالیت زیربنایی و جنبش نرم‌افزاری در نهادهای مختلف کاشان متذکر شد: استخراج آمار و اطلاعات روزانه در اداره‌ها و ثبت آن در سامانه می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

انتهای پیام/2406/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول