اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط میراث فرهنگی خراسان‌شمالی

12 اثر فرهنگی و تاریخی در خراسان‌شمالی خریداری شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: 12 اثر فرهنگی تاریخی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال توسط این اداره کل خریداری شد.

12 اثر فرهنگی و تاریخی در خراسان‌شمالی خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، علی‌اکبر وحدتی اظهار کرد: با عنایت به سیاست‌گذاری‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جهت غنی‌سازی محتوای موزه‌ها و جلوگیری از خروج غیر قانونی آثار تاریخی و فرهنگی کشور، 12 اثر با ارزش فرهنگی تاریخی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال خریداری شده است.

وی افزود: این اقلام شامل دو عدد پرده نفیس متعلق به دوره قاجار، پنج برگ سند خطی روی پوست مربوط به تیمور تاش، یک تخته فرش مربوط به شمال خراسان از دوره قاجاریه، یک عدد قلمدان با تزیینات نقاشی زیر لاکی به قلم آقا نجف از استادکاران برجسته دوره قاجار، صندوقچه خاتم‌کاری شده متعلق به دوره زندیه، صفحه نقاشی مینیاتور شامل چهار مجلس از آثار هنرمند برجسته کشور خانم کلارا آبکار و کتاب بسیار نفیس زادالمعاد با جلد نقاشی زیرلاکی با قدمت دوره قاجار است.

وحدتی خاطرنشان کرد: تمامی اشیای خریداری شده به زودی و پس از طی مراحل تثبیت، استحکام‌بخشی و مرمت در موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد برای بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهند شد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول