اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان:

16 اثر معنوی و تاریخی لرستان در آثار ملی به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از ثبت 16 اثر معنوی و تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

16 اثر معنوی و تاریخی لرستان در آثار ملی به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، رامین ابراهیمی گفت: به همین منظور 16 پرونده تاریخی و معنوی پیشنهادی اداره‌کل میراث فرهنگی لرستان در پنجمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار رسیدگی شد و این استان در زمره استان‌های پیشرو در زمینه ثبت ملی آثار تاریخی و میراث معنوی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: تا پیش از برگزاری پنجمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار در هفته گذشته، بیش از دو هزار اثر تاریخی و میراث معنوی این استان در فهرست میراث ملی کشور قرار گرفته بود که این آمار در هفته گذشته تغییر کرد و با ثبت ملی 16 پرونده دیگر، نشان داده شد که همچنان استان لرستان از جمله استان‌های پیشرو در زمینه میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به ثبت ملی دو پرونده میراث معنوی از این استان در پنجمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار شامل آداب عروسی در این استان و مراسم سنتی تیراندازی روی اسب، ثبت این دو پرونده را رویدادی بزرگ در حفظ میراث معنوی و آداب و رسوم قوم لر دانست و گفت: آداب عروسی در لرستان (داوت) یا مراسم تیراندازی روی اسب با نام محلی قیقاج از جمله آداب کهن این خطه از کشور هستند که خوشبختانه با توجه ویژه کارشناسان پنجمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار به ثبت ملی رسید و برای همیشه ماندگار شد.

انتهای پیام/ل۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول