اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خبر داد

توسعه روابط اقتصادی فارس و چین

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: روابط اقتصادی استان فارس و کشور چین افزایش می‌یابد.

توسعه روابط اقتصادی فارس و چین

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین امشب در حاشیه جلسه ملاقات عمومی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: غرفه استان فارس در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کشور چین، ممتاز بود.

استاندار فارس ابراز داشت: در سفر چین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان برای سرمایه‌گذاران و صنعتگران چینی تشریح شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

وی گفت: توسعه مشارکت در معادن فلزی و معادن سنگ‌های تزئینی و صنایع مربوط به آن از دستاوردهای این سفر بود.

صادق عابدین اضافه کرد: در استفاده از ظرفیت‌های معدنی در استان فارس در گذشته خوب عمل نشده که به زودی یک مشاور در حوزه معدن را برای تسریع در امور معرفی خواهم کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: معدن دولومیت لامرد با توجه به کشش صنایع در آینده به سمت منیزیم می‌تواند فرصت خوبی برای رشد و توسعه این استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توافقاتی صورت گرفت تا کارخانه درب‌های ضد سرقت توسط چینی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی فارس تاسیس شود.

استاندار فارس افزود: در این سفر همچنین روند تولید واگن‌های قطار شهری شیراز پیگیری شد که پنج واگن به یقین تا پایان سال به قطار شهری تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل کوتاهی مدیریت قبلی این استان،  قطار شهری شیراز نسبت به اصفهان و تبریز عقب‌تر است به طوری که ما 50 واگن سفارش داده‌ایم اما شهرهای دیگر تعداد بیشتری واگن سفارش داده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: معدن، راه، راه آهن ،نفت و گاز از جمله بخش‌هایی است که چینی‌ها علاقه بسیاری برای مشارکت در آن دارند.

صادق عابدین همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشکلات پروژه‌های شهری گفت: من از شورای شهر شیراز و شهرداری می‌خواهم تا در جلسات مشکلات و موانع خود را مطرح کنند تا استانداری برای رفع آنها اقدام کند اما تاکنون هیچ مشکلی را مطرح نکرده‌اند.

وی همچنین در مورد عدم برگزاری همایش بزرگ مذهبی و ملی در شیراز اظهار داشت: ما در این حوزه مشکل زیرساخت داریم و نیاز است تا مجتمع‌های بزرگ فرهنگی و سالن‌های همایش در سطح شهر شیراز احداث شود.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول