اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

حیات‌وحش عباس‌آباد نایین از زیستگاه‌های مهم یوزپلنگ آسیایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پناهگاه حیات‌وحش عباس‌آباد نایین یکی از 10 زیستگاه مهم یوزپلنگ آسیایی موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

حیات‌وحش عباس‌آباد نایین از زیستگاه‌های مهم یوزپلنگ آسیایی است

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح سرشماری وحوش منطقه عباس‌آباد واقع در شهرستان نایین اظهار کرد: این طرح به مدت چهار روز به منظور برآورد جمعیت پستانداران و دریافت اطلاعات مورد نیاز در زمینه موجود در تغییرات جمعیتی وحوش موجود در این منطقه نسبت به سال‌های گذشته اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی شناسایی می‌شوند، ادامه داد: همچنین زیستگاه‌های مناسب برای احیای جمعیت گونه‌های وحوش نیز با اجرای این طرح مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه منطقه عباس‌آباد در غرب پارک ملی و منطقه حفاظت شده سیاهکوه استان یزد قرار دارد، تصریح کرد: عباس‌آباد واقع در شهرستان نایین در سال 1384 به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه البته عباس‌آباد به دلیل وجود قابلیت‌های ویژه در این منطقه به پناهگاه حیات ‌وحش تبدیل شده است، اضافه کرد: این منطقه 305 هزار هکتار مساحت دارد و در حال حاضر تنوع گونه‌ای بسیار مطلوب و مناسبی در این منطقه مشاهده می‌شود.

کلانتری با اشاره به اینکه در منطقه عباس‌آباد جمعیت قابل توجهی از گونه‌های قوچ و میش‌، ‌کل و بز، ‌جبیر،‌ آهو و خرگوش وجود دارد، تأکید کرد: همچنین پلنگ، ‌گربه شنی،‌ سیاه‌گوش و یوزپلنگ نیز از جمله گربه‌سانان موجود در این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه گربه‌سانان موجود در این منطقه در کنار انواع دیگری از پستانداران و بسیاری از گونه‌های پرندگان سبب افزایش  غنای تنوع زیستی این منطقه شده‌اند، افزود: منطقه حفاظت شده عباس‌آباد در فاصله 190 کیلومتری نایین در شرق استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول