اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست ازنا هشدار داد

برخورد جدی با متخلفان و متجاوزان به حیات وحش ازنا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا گفت: با متخلفان و متجاوزان به حیات وحش ازنا به شدت برخورد می‌شود.

برخورد جدی با متخلفان و متجاوزان به حیات وحش ازنا

منصور درویشی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ازنا گفت: شهرستان ازنا با دارا بودن مناطق بالغ بر 41 گونه جانور پستاندار شامل کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، کفتار، گربه وحشی، گراز، پلنگ زاگرس و ... و  50 گونه پرنده شامل عقاب طلایی، عقاب دوبرار، دلیچه، سار گپه، کبک معمولی و کبک دری، کبک چیل سهره آوازه خوان و ... همه ساله جهت برآورد وضعیت حیات وحش اقدام به پایش و سرشماری وحوش در منطقه می‌‌کند.

وی افزود: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی این شهرستان گونه‌هایی نظیر قوچ و میش وحشی طی این مدت اقدام به جفت‌گیری و مهاجرت منطقه‌ای کرده که علاوه بر برآورد جمعیت گونه‌ای نیاز به مراقبت و گشت‌زنی مداوم توسط مأمورین گارد اجرایی محیط زیست در زیستگاه این جانوران است.

درویشی در ادامه گفت: با کنترل مداوم و مراقبت ویژه در مناطق تحت مدیریت این اداره با متخلفان و متجاوزان به حیات وحش و شکارچیان غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود و در این رابطه، سال گذشته 33 پرونده تخلف و تجاوز به مناطق حفاظت شده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: به علت خشکسالی‌های اخیر و از بین رفتن آبگیرهای منطقه پرندگان مهاجر کمتر در حوزه این شهرستان مشاهده می‌شوند و انتظار می‌رود تمام علاقه‌مندان به حیات وحش و محیط زیست، شکارچیان و تمام افرادی که دارای سلاح‌های شکاری ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی هستند، جهت حمایت از این گونه‌های ارزشمند محیط زیست را یاری دهند و در صورت عدم همکاری به شدت با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول