اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران:

پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم الگویی برای مناطق مشابه است

خبرگزاری فارس: معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران (UNPP) گفت: اقدامات انجام شده در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم در خراسان‌شمالی به عنوان الگویی برای سایر مناطق مشابه است.

پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم الگویی برای مناطق مشابه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی، «بالاسوبر امانی‌ام مورالی» که به اتفاق مدیر پروژه یوزپلنگ آسیایی از این منطقه دیدن می‌کرد، با اشاره به قابلیت‌های پناهگاه میاندشت، اقدامات انجام شده برای حفاظت و بهره‌برداری از این منطقه را مثبت ارزیابی کرد.

وی همچنین با توجه به قابلیت‌های اکوتوریستی این منطقه، بر لزوم برنامه‌ریزی مدون برای اجرایی کردن این برنامه تأکید کرد.

معاون برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران همچنین از سایت آموزشی تحقیقات و تکثیر یوزپلنگ آسیایی در شرایط نیمه اسارت در پناهگاه میاندشت جاجرم دیدن کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی، اقدامات صورت گرفته در این پناهگاه در چند سال اخیر را شامل، افزایش ضریب حفاظتی منطقه، بالا بردن سطح آگاهی افراد بومی و محلی و مشارکت دادن آنها در حفاظت از منطقه خواند.

حسین آبسالان همچنین مدیریت چرای دام و کمک به افزایش درآمد بهره‌برداران حاشیه منطقه و مدیریت صحیح و استفاده معقول از مراتع برای بهبود وضعیت را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول