اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

راه‌اندازی موزه حیات وحش در شهرستان اهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از افزایش مارال‌ها در پارک جنگلی "فندقلو" خبر داد و گفت: موزه حیات وحش در شهرستان اهر راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی موزه حیات وحش در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بیوک رئیسی ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اهر و در بازدید از پارک جنگلی "فندقلو" و ساحل سد ستارخان از افزایش مارال‌ها در جنگل طبیعی "فندقلو" و منطقه نمونه گردشگری "انداب" اهر خبر داد.

وی افزود: رهاسازی مارال در پارک جنگلی "فندقلو" از یک سال گذشته آغاز و برای رونق منطقه و سازگاری آب و هوایی منطقه برای زندگی مارال‌ها، امسال شش مارال جدید به مارال ساکن دراین جنگل افزوده می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه بیش از 13 هزار هکتار از جنگل‌های بکر و طبیعی ارسباران در شهرستان اهر واقع شده تقویت و توسعه زیرساخت‌های حفاظتی را از اولویت برنامه‌های این سازمان در شهرستان اهر اعلام کرد.

وی گفت: جنگل‌های ارسباران با دو هزار و 400 گونه گیاهی و جانوری دارای منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی منحصربه‌فرد است که به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره در دنیا مطرح است و باید برای حفظ و صیانت از آنها گام‌های عملی برداشته شود.

رئیسی همچنین گفت: برای افزایش ضریب حفاظتی، پاسگاه محیط‌بانی به زودی در جنگل "فندقلو" راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به جنگل‌های طبیعی تنباکولوی هوراند نیز اشاره کرد و افزود: با مطالعات انجام شده و تمهیدات لازم برای حفاظت و صیانت از این جنگل به‌زودی جنگل‌های تنباکولوی هوراند به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام می‌شود تا شاهد حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آمایش سرزمینی را یکی از سازوکارهای مناسب برای مطالعه و شناخت منطقه در زمینه‌های استعدادهای مختلف آن عنوان کرد و افزود: در اقدام ابتکاری و استقبال و حمایت مسئولان شهرستان برای نخستین بار در شهرستان‌های استان طرح آمایش سرزمینی با پیشگامی شهرستان اهر در این منطقه اجرا می‌شود و در آن مکان‌ها و فضاهای لازم برای فعالیت‌های انسانی و سایر فعالیت‌های مورد مطالعه عملی و کارشناسی قرار می‌گیرد.

رئیسی از احداث بزرگ‌ترین پارک شهرستان اهر با مشارکت اداره‌کل حفاظت محیط زیست و واحدهای تولید صنعتی استان در شهرک شیخ‌شهاب‌الدین اهری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد توسعه فضای سبز مناسب برای شهروندان و راه‌اندازی موزه حیات وحش در شهرستان اهر باشیم.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول