اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم:

دولت از چاپخانه‌داران جدی‌تر حمایت کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم گفت: حمایت‌های دولت از چاپخانه‌داران باید جدی‌تر پیگیری شود.

دولت از چاپخانه‌داران جدی‌تر حمایت کند

جهانگیر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آماده بودن فضای شهرک چاپ و نشر اظهار داشت: چاپخانه‌داران برای انتقال به این شهرک به حمایت‌های جدی‌تر نیاز دارند.

وی با اشاره به گرانی کاغذ ادامه داد: این موضوع مشکلات فراوانی را برای چاپخانه‌داران به وجود آورده و سد راهی برای انتقال به شهرک چاپ و نشر شده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم ابراز داشت: بسیاری از چاپخانه‌ها در حال حاضر نمی‌توانند با تمام ظرفیت خود کار کرده و با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو هستند و در این شرایط هزینه‌ای که باید برای انتقال به شهرک چاپ و نشر اختصاص یابد، کار را برای چاپخانه‌دار سخت خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی برای راه‌اندازی این شهرک و قول‌های مساعدت مسئولان خاطرنشان کرد: در این شرایط اعتمادسازی لازم برای چاپخانه‌داران اتفاق نیفتاده تا آنها بتوانند بدون دغدغه برای انتقال به این شهرک تصمیم بگیرند.

رضایی عنوان داشت: در حال حاضر قیمت کاغذ واقعی نیست و با افزایش نرخ ارز همخوانی ندارد که همین موضوع مشکلات بسیاری را در حوزه چاپ و نشر به وجود آورده است.

وی عدم ثبات قیمت را یکی از دلایل آشفتگی بازار چاپ و نشر دانست و ابراز داشت: وقتی قیمت کاغذ ثابت نباشد، ناشر برای ارائه کار سردرگم خواهد بود و این امر شرایط را برای چاپخانه‌دار سخت می‌کند.

شهرک صنعتی چاپ و نشر قم که کلنگ آن در سال 87 به زمین زده شده است، اکنون برای شروع کار چاپخانه‌‌های استان قم آماده است اما این واحدهای صنعتی برای انتقال به این شهرک دچار مشکلاتی هستند.

انتهای پیام/78006/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول