اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

ارائه 20 اثر عاشورایی مازندران در اجلاس ثبت کشور

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: 20 اثر معنوی عاشورایی برای ثبت در ششمین اجلاس سراسری شورای عالی ثبت کشور ارائه شده است.

ارائه 20 اثر عاشورایی مازندران در اجلاس ثبت کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در آیین افتتاح ششمین اجلاس سراسری شورای عالی ثبت کشور در مجتمع آموزشی ورزشی نفت با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس ششم در مازندران خاطر نشان کرد: به استانی آمدید که بیش از 10 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی تصریح کرد: مازندران این توفیق را دارد که در حوزه عاشورا و علوی میزبان فرزندان اهل بیت (ع) بوده و وجود مقبره‌های نورانی امامزادگان که از این نظر در کشور رتبه دوم را دارد، گویای دلدادگی این مردم به اهل بیت پیامبر (ص) است.

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران با درک درست از کتاب و اهل بیت که دو سفارش گرانقدر پیامبر بوده است، پیشتاز دلدادگی به فرزندان پیامبر و پناهگاه آن بزرگواران شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ابن شهر آشوب ساروی در سال آینده گفت: مفاخر و عالمان زیادی در این استان در دوره‌های مختلف وجود داشتند که مازندران را سرآمد عالم‌پروری کشور کردند.

طاهایی با یادآوری از بزرگانی همچون سعید العلماء بارفروش، شیخ مجتهد تنکابنی، آیت‌الله فلسفی، آیت‌الله کوهستانی، آیت‌الله ایازی، آیت‌الله اشرفی و شهید هاشمی‌نژاد به عنوان علما و برجستگان مازندران از غرب تا شرق تصریح کرد: برجسته‌ترین ترجمه نهج‌البلاغه عصر ما که مورد ستایش و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است، از عالم ربانی، مرحوم محمد دشتی که فرزند محمودآبادی این استان است، به یادگار مانده است که همه این‌ها نشان از اوج علاقه و عشق مردم این دیار به اهل بیت و امام حسین(ع) دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با تقدیر از رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی کشور که فرزند مازندران است، گفت: ثبت معنوی دهه غدیر از خواسته‌های به حق علما، فرزانگان و مردم این دیار بوده است که به‌حمدالله این کار صورت پذیرفت.

وی با اشاره به پیشنهاد 153 اثر از سراسر کشور برای ثبت در این اجلاس خاطر نشان کرد: در این بین مازندران نیز 20 اثر معنوی عاشورایی را ارائه کرد که امیدواریم مورد توجه اساتید این اجلاس قرار گیرد.

استاندار مازندران بزرگترین مبشر و فرهنگ مبارزه با استعمار و استبداد را فرهنگ عاشورا دانست و افزود: درسی که امام حسین (ع) به همه انسان‌های آزاد دنیا داد، مبارزه با ظلم و استبداد با همه دارایی بود که در واقع راز ماندگاری قیام حضرت سید‌الشهداست.

انتهای پیام/86013/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول