اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی مطرح کرد

ایران رتبه نخست منطقه در شاخص‌های کتابخوانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ایران در چهار شاخص اصلی سرانه فضا و مطالعه، منابع و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی رتبه نخست منطقه را دارد.

ایران رتبه نخست منطقه در شاخص‌های کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سند چشم‌انداز کتابخوانی پیش‌بینی شده که ایران در سال 1404 جزو 15 کشور برتر جهان باشد.

وی ادامه داد: فضای مطالعه برای هر 100 ایرانی دو مترمربع و استاندارد آن در دنیا شش تا هشت متر مربع بوده که لازم است فضای مطالعه در کشور افزایش یابد.

حسینی در مورد اهداف بازدید خود از استان فارس نیز بیان کرد: در بازدید از مجموعه اداره کل، کتابخانه‌های استان‌ها و عملکرد روسای ادارات شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: توسعه فضای کتابخانه، توسعه اعضای کتابخانه، منابع کتابخانه و تجهیزات مورد استفاده شاخص‌هایی هستند که در این بازدیدها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، پس از این بررسی‌ها اگر برای ارتقای شاخص‌ها نیاز به تغییر مدیران باشد با اولویت جذب نیروهای انسانی کارآمد بومی، تغییراتی در دستور کار است.

حسینی ابراز داشت: برای دستیابی به توسعه لازم در این چهار شاخص باید منابع انسانی قوی کار را مدیریت کنند و به سبب اینکه نیروی انسانی نهاد کتابخانه‌ها در زمانی که با فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی بود، از کیفیت لازم برخوردار نبود، پاره‌ای تغییرات گریزناپذیر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مورد سرانه مطالعه ایرانیان آمارهای متعددی ارائه می‌شود که در برخی از آنها ساعات قرآن و دعا خواندن نیز لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: قرآن امری فراتر از مطالعه است و به طور شبانه‌روز در زندگی ایرانیان جریان دارد.

حسینی در ادامه گفت: آماری که نهاد کتابخانه‌های عمومی به دست آورده 18 دقیقه مطالعه در هر 24 ساعت برای هر ایرانی است.

مدیر روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی استان  فارس نیز در این زمینه گفت: نشست مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با جمعی از کارشناسان این حوزه و روسای اداره‌های کتابخانه‌های استان فارس به مدت دو روز ادامه دارد.

مسعود معنوی افزود: این نشست با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی شهرستان‌های استان فارس و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌ها و ارتقای فرهنگ مطالعه پیش‌بینی شده و روسای 30 اداره شهرستان‌های استان فارس در این جلسه به طرح دیدگاه و نظرات خود درباره وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان، عملکرد انجمن‌ها و خیران می‌پردازند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول