اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 و 27 آذر امسال

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استانی در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استانی در 26 و 27 آذر امسال خبر داد.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استانی در گیلان برگزار می‌شود

نقی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح نمایشگاه تخصصی توسعه کتابخوانی در گالری مجتمع کانون پرورش فکری رشت به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: این نمایشگاه تخصصی توسعه کتابخوانی از منظر پرورش تفکر با هدف تاکید بر سواد خواندن و به لحاظ پرورش تفکر در گالری مجتمع کانون پرورش فکری رشت برگزار شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه مهارت در خواندن یکی از مهم‌ترین نیازهای یادگیری در زندگی امروز است، افزود: توانایی درک مطلب، تفسیر و استنتاج از متون مختلف، سوادآموزان را با افکار و اطلاعات جدیدی آشنا می‌کند تا راه بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را بیاموزند زیرا سواد خواندن وسیله‌ای است که می‌توان از طریق آن به ذخایر بی‌انتهای تجربه بشری دست یافت.

به گفته وی، طراحی مطالعه در دوره‌های آموزشی، یادگیری توانایی خواندن و ارائه راهبردها و تفسیرها برای بهبود نظام آموزشی از منظر پرورش تفکر، کودکان و نوجوانان را وا می‌دارد تا از تجارب زندگی همراه با فرصت‌های یادگیری بهره ببرند.

علیزاده آثار و تجربیات عملی مربیان در راستای طرح‌ ویژه اعضای کودک و نوجوان از 31 مرکز فرهنگی‌هنری گیلان را از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه مذکور ذکر کرد و گفت: کودکان و نوجوانان در بازدید از 14 غرفه این نمایشگاه در کارگاه‌های روخوانی کتاب، تصویرسازی خلاق، نمایش فیلم کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنند تا با شیوه‌های مختلف خواندن و تصویرسازی خلاق آشنا شوند و پس از تکمیل فرم نظرخواهی مطالعاتی، تجربیات خواندن خود را در این کارگاه‌ها ثبت می‌کنند.

وی از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استانی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خبر داد و افزود: این جشنواره بین‌المللی با هدف گسترش فرهنگ قصه‌گویی، معرفی قصه‌گویان برتر ملی و بین‌المللی به منظور تقویت فعالیت قصه‌گویی در مراکز فرهنگی و هنری از تمام علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی دعوت به شرکت کرده است.

این مسئول تولید متون مناسب قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان و تبادل تجربه بین مربیان قصه‌گویی داخلی و خارجی را از دیگر اهداف این جشنواره خواند و ادامه داد: بخش‌های جشنواره قصه‌گویی شامل قصه‌گویی و قصه‌گویی صوتی است که در بخش قصه‌گویی مربیان کانون و قصه‌گویان آزاد می‌توانند شرکت کنند.

به گفته وی، مربیان کانون با توجه به سابقه حضور و برگزیده شدن در دوره‌های گذشته در سه سطح برگزیدگان پیشین کشوری، راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای در دو سال گذشته، مربیان فرهنگی، ادبی، هنری، سیار روستایی و شهری، پستی رقابت می‌کنند.

علیزاده اذعان کرد: در بخش قصه‌گویان آزاد نیز تمام علاقه‌مندان قصه‌گویی مانند هنرمندان، روحانیون، معلمان، مربیان کودک و نوجوان، دانشجویان، والدین، دیگر کارکنان کانون و .... می‌توانند شرکت کنند.

وی ابراز کرد: قصه‌گویان دیگر ملل کشورهای جهان با اعلام آمادگی و پاسخگویی به فراخوان جشنواره نیز می‌توانند برای حضور اقدام کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، تقویت بخش قصه گویی صوتی به صورت مستقل با توجه به تجربه‌های موفق و ضرورت فراگیر شدن قصه‌های صوتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت در این بخش برای قصه‌گویان کانون و آزاد بلامانع است.

وی با بیان اینکه برگزیدگان متون بازنویسی و بازآفرینی شده در مراسم اختتامیه تجلیل می‌شوند، یادآور شد: تفکیک مرز بین اجرای قصه‌گویی و نمایش و قصه‌گویی با ابزار بلامانع است.

علیزاده متذکر شد: ابزار در اختیار قصه و قصه‌گو باید با امکاناتی ساده تهیه شود و از قابلیت حمل فردی برخوردار باشد.

وی مکان دبیر خانه جشنواره قصه‌گویی استانی را در رشت میدان انتظام، کوچه نظام‌پزشکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان گیلان واحد کارشناسی فرهنگی اعلام کرد و افزود: شماره تماس 4223467 - 0131 آماده پاسخگویی به پرسش‌هاست.

به گزارش فارس، نمایشگاه تخصصی «توسعه کتابخوانی از منظر پرورش تفکر» به مناسبت هفته کتاب از تاریخ 20 تا 27 آبان جاری در مجتمع کانون پرورش فکری رشت برپا است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول