اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/فارس گزارش می‌دهد/

افزایش کرایه‎ خودرو در شهر و روستا گرگان غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی گرگان گفت: افزایش کرایه‌های شهر گرگان و روستاهای اطراف کاملاً غیرقانونی است.

افزایش کرایه‎ خودرو در شهر و روستا گرگان غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدتی است که بحث افزایش کرایه‎ها در سطح شهر گرگان و مخصوصاً روستاهای اطراف آن مردم را در امر حمل و نقل که یکی از نیازهای اساسی انسان‎ها است دچار زحمت و مشقت کرده است.

وزارت کشور در 23 مهر ماه طی بخشنامه‎ای به فرمانداری‎ها افزایش نرخ کرایه‎ها را ممنوع اعلام کرده بود و انتظار می‎رفت با توجه به توقف مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‎ها و مهم‌تر از آن گران نشدن بنزین، افزایشی در کرایه‎ها نخواهیم داشت اما مصوبه خودسرانه شورای شهر گرگان در تصویب افزایش کرایه‎ها باعث آشفتگی و ناهماهنگی در سیستم حمل و نقل گرگان شد.

حتی دیده شده برخی کارمندان بعدازظهرها به مسافرکشی می‎روند و از طرفی برخی تاکسی‎ها و مسافربرها فقط از واژه دربستی استفاده می‎کنند و خدمات لازم در اختیار شهروندان قرار نمی‎گیرد.

زهرا نورا عضو شورای شهر گرگان در مورد افزایش کرایه‎ها گفت: رانندگان تاکسی هم جزئی از شهروندان هستند و دغدغه‎های آنها برای ما مهم و اساسی است و به نظر ما این افزایش قیمت منطقی بوده است.

اما بخشدار مرکزی گرگان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: افزایش کرایه تاکسی‎ها در شهر و رانندگان خطی روستاهای اطراف گرگان کاملاً غیرقانونی است و مصوبه فرمانداری ندارد.

شعبانعلی کابلی اظهار داشت: درست است که مرجع تصمیم‎گیری در روستا شورای اسلامی روستاها است اما وزارت کشور بخشنامه‎ای به تمام فرمانداری‎ها، دهیاری‎های توابع شهرستان ارسال کرد که هیچکس حق افزایش کرایه‎ها را ندارد چراکه قیمت بنزین افزایشی نداشته و هر کس در هر جایی بخواهد خودسرانه چنین افزایشی را انجام دهد، برخورد خواهد شد.

دهیاری‎ها رانندگان متخلف و شماره ماشین آنها را اعلام کنند

وی گفت: ما به تمام شوراها و دهیاری‎ها ابلاغ کردیم که اگر جمعی از رانندگان و حتی اهالی روستا در مورد افزایش قیمت درخواستی دارند آن را مکتوب به شورای محل ارائه دهند و شورا نیز آن را به ما انتقال می‎دهد و ما نیز آن را در کمیسیون فرمانداری مرکب از نمایندگان دستگاه‎ها و اداره حمل و نقل و پایانه‎ها ارائه می‎دهیم و در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد.

بخشدار مرکزی گرگان گفت: متاسفانه مشکلاتی برای مردم روستاها در مورد حمل و نقل پیش آمده و ما مشغول بررسی این موضوع هستیم و به دهیاران نیز ابلاغ کردیم چنانچه رانندگانی در روستا خودسرانه کرایه‎ها را افزایش دادند، دهیار مکلف است اسامی رانندگان به همراه شماره ماشین آن را به ما اعلام کند و این ظرفیت قانونی وجود دارد که پلیس راهور مستقیماً این خودروها را متوقف و جریمه کند و رونوشت آن به بخشداری ارسال شود و ما هم در بخشداری با حمایت قاطع از این اقدام قانونی خواهیم داشت.

افزایش کرایه‎های شهر هم غیرقانونی است و مصوبه فرمانداری را ندارد

بخشدار مرکزی گرگان گفت: حتی در شهر گرگان نیز شورای اسلامی شهر که مرجع تعیین افزایش کرایه‎ها است چندین بار موضوع افزایش کرایه‎ها و مصوبه آن را به فرمانداری فرستاد و هر بار هم به دلیل بخشنامه وزارت کشور مبنی بر ممنوع بودن افزایش کرایه‎ها برگشت می‎خورد ولی متاسفانه این مصوبه شورای شهر گرگان در سطح شهر گرگان به صورت غیرقانونی و بدون مصوبه فرمانداری گرگان در حال اجراست.

شعبانعلی کابلی گفت: متاسفانه برای رانندگان خطی روستایی الگوی غلطی جا افتاده که مصوبه خلاف شورای شهر گرگان را نصب‎العین خود قرار داده و کرایه روستاها را افزایش دادند و این طور زندگی روستاییان عزیز ما را دچار تنگنا کرده‎اند.

انتهای پیام/2307/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول