اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

شکایات گرگانی‎ها در خصوص افزایش کرایه‎ها پیگیری می‎شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر گرگان گفت: در صورتی که مردم نسبت به افزایش کرایه‎ها و عدم رعایت حقوق شهروندی شکایتی داشته باشند کمیته انضباطی تاکسیرانی پیگیری می‎کند.

شکایات گرگانی‎ها در خصوص افزایش کرایه‎ها پیگیری می‎شود

زهرا نورا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در واقع تاکسیرانان هم جزئی از شهروندان هستند و ما به عنوان اعضای شورا باید برای همه اقشار برنامه‎ریزی کنیم لذا بر اساس درخواست این قشر مبنی برداشتن مشکلات متعدد در صدد افزایش نرخ کرایه‎ها برآمدیم.

وی تصریح کرد: بالا رفتن نرخ سایر خدمات باعث شد که مجاب شویم قیمت کرایه‎ها را افزایش دهیم که به‌نظر خودمان این افزایش قیمت غیرمتعارف و غیراصولی نبوده و منطقی به نظر می‎رسد.

نورا گفت: در صورتی که در برخی مسیرها راننده تاکسی بخواهد مبلغ بیشتری بگیرد شهروندان می‎توانند با طرح شکایت در کمیته انضباطی تاکسیرانی اعاده حق کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: کمیته موظف است شکایت شهروندان را مورد بررسی و پیگیری قرار داده و جواب را به وی اعلام کند.

وی بیان داشت: افزایش کرایه‎ها در گرگان 20 درصد بود ولی برخی مسیرها کم مسافر و به قولی عامیانه ماشین‎خور نبود و هر راننده‎ای آنجا نمی‎رفت شاید در این مسیرها با هماهنگی شورای تاکسیرانی قیمت‎ها بیشتر باشد از طرفی رند کردن قیمت‎ها باعث می‎شود که مشکل شرعی برای شهروند و راننده به وجود نیاید.

آزادسازی معابر و دیواره‎سازی رودخانه‎ها مهمترین اقدام شورا شهر گرگان

عضو شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید بزرگترین اقدام دوره سوم شورای اسلامی شهر گرگان چه بود؟ گفت: در بین فعالیت‎های زیادی که از سوی شورای شهر انجام گرفت سخت است که بخواهم بزرگ‌ترین اقدام را تفکیک کنم اما به نظر خودم برخی کارهای عمرانی مانند آزادسازی معابر و دیواره‎سازی رودخانه‎ها اقدامات شایسته‎ای بود که انجام شد.

نورا افزود: ما در نشست‎هایی که با مردم داشتیم معمولاً از حریم رودخانه‎ها و وجود موش و اصول غیربهداشتی ناراحت بودند که ما در این بخش توانستیم تا حدودی این نگرانی را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: مهمتر از آن نگاه فرهنگی بود که شهرداری در کنار کارهای عمرانی داشت و سعی می‎کند در تمام امور خود بعد فرهنگی را لحاظ کند که بازخورد آن را از طرق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان دیدیم که در محلات کلاس‎های طرح اوقات فراغت برگزار شد و در برخی محلات مراکز تفریحی و گردشگری و سالن‎هایی برای ورزش احداث شد.

ضرورت وجود یک گروه مشاوره‎ای قوی در کنار اعضای شورا

نماینده استان در شورای عالی استان در مورد بزرگترین اشتباه شورا گفت: من فکر می‎کنم نخستین کاری که هر شورا باید سرلوحه کارش قرار دهد تا در تصمیمات کلی مصلحت‎اندیشی نکند این است که یک منشور اخلاقی و فرهنگی برای خودش تدوین کند و بر اساس آن قدم بردارد و در کنار آن از نظر کارشناسانی که تخصصی‎تر به شهر نگاه می‎کنند استفاده کند.

نورا اذعان داشت: شورا فقط در بحث شهرداری دخیل نیست بلکه تمام امورات شهر را زیرنظر دارد و باید آنها را مدیریت کند لذا می‎طلبد که یک گروه مشاوره‎ای قوی در کنار اعضای شورا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: من به عنوان یکی از اعضای شورا در طول روز به دلیل مراجعات مکرر مردم و درخواست‎های متعدد و فشار کار زیاد فرصت تعقل در مورد مسائل شهری را ندارم و نیاز دارم در کنارم مشاورانی چیره‎دست در مسائل فرهنگی، اجتماعی و شهرسازی داشته باشم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: برای همین اگر شورای شهر گرگان از همان ابتدا یک تیم کارشناسی و متخصص نه آن تیمی که در شهرداری فعلی وجود دارد، در اختیار داشت می‎توانست موفق‎تر باشد چراکه معتقدم وجود چنین مشاورانی باعث می‎شود که ما در اجرای عدالت موفق باشیم.

وی ادامه داد:‌ به این معنی که نشود در گوشه‎ای از شهر چند پروژه عمرانی داشته باشیم ولی در گوشه‎ای دیگر هیچ پروژه‎ای نداشته باشیم.

انتهای پیام/2307/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول