اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

امام سجاد(ع) چهره نفاق زمان خود را رسوا کرد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام سجاد(ع) چهره منافقان زمان خود را با روشنگری‌ آشکار ساخت.

امام سجاد(ع) چهره نفاق زمان خود را رسوا کرد

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام چهارم شیعیان اظهار داشت: امام سجاد(ع) چهره منافقانه آل زبیر را در زمان خود رسوا کرد.

وی با اشاره به اینکه آل زبیر در مدینه و مکه به بهانه خون‌خواهی شهدای کربلا حکومت را به دست گرفتند، افزود: اگر امروز چهره منافقانه آل زبیر برای مردم روشن است، به دلیل تلاش‌های امام سجاد(ع) در این زمینه است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: امام سجاد(ع) به عنوان یادگار صحرای کربلا مهم‌ترین نقش را در پیام‌رسانی این واقعه بزرگ داشت.

وی ادامه داد: به استناد تاریخ آنچه ما امروز از کربلا و عاشورا داریم در واقع محصول تلاش‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است.

عظیمی گفت: آن حضرت وجدان‌های خفته مردم آن زمان را بیدار کرده و مردم را با دلایل قیام عاشورا و ریشه‌های این انحراف در جامعه آن زمان آشنا ساخت.

وی با اشاره به اینکه دوران امام سجاد(ع) با دوران خلافت آل زبیر در مدینه و خلافت امویان در شام مصادف شده بود، خاطرنشان کرد: در این دوران آشوب‌های بسیاری در اجتماع وجود داشت و فرقه‌های انحرافی فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان داشت: رسوا کردن آل زبیر، آل امیه و این فرقه‌های انحرافی بزرگ‌ترین مسئولیت‌هایی بود که امام سجاد(ع) به عهده داشت.

وی اظهار داشت: این امام بزرگوار در مبارزه با فرق و نحله‌های انحرافی آن زمان تمام تلاش خود را به کار برد و نگذاشت این گروه‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند.

عظیمی گفت: رهبری غیر مستقیم شورش‌هایی که آن روز صورت می‌گرفت، از دیگر فعالیت‌هایی بود امام سجاد(ع) در زمان امامت خود انجام داد.

وی افزود: مردم آن زمان در اثر تبلیغات مسموم حکومت بنی‌امیه تصور می‌کردند امام حسین(ع) کسی است که علیه خلیفه آن زمان خروج کرده و بر اساس این استدلال خون او مباح شمرده می‌شود اما امام سجاد(ع) با بیان اهداف قیام امام حسین(ع)، مردم را با اشتباه خود آشنا کردند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به خفقانی که در دوران امام سجاد(ع) وجود داشت، اظهار کرد: از آنجا که دشمن هیچ‌گونه اجازه فعالیت اجتماعی و سیاسی به این امام بزرگوار نمی‌داد، آن حضرت زبان دعا را برای انتقال مفاهیم مورد نظر خود به جامعه انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه در آن دوران برای حفظ اسلام راهی جز تقیه وجود نداشت، عنوان داشت: با همین زبان این امام بزرگوار توانست چهره نفاق آن دوران را در آن برهه تاریخی بسیار بحرانی که ممکن بود اسلام واقعی به طور کامل از صحنه روزگار محو شود، رسوا کند.

انتهای پیام/78006/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول