اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان

حفظ وحدت مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی است

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان گفت: حفط وحدت مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی است.

حفظ وحدت مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام علی اکبر میرزایی امروز در همایش تبیین جایگاه امام سجاد (ع) در حادثه عاشورا در سالن غدیر این فرمانداری اظهار داشت: ائمه معصومین نیز در زمان‌های مختلف بر وحدت جامعه اسلامی تاکید داشتند و تفرقه بین مسلمین را نهی می‌کردند.

وی وحدت و همدلی مثال زدنی شیعیان و اهل سنت در کشور را مصداق عینی از وحدت جامعه اسلامی در جهان اسلام خواند و بر دوری جستن از هرگونه اقدام تفرقه انگیز تحت هر شرایطی تأکید کرد.

سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جایگاه امام سجاد(ع) در حادثه عاشورا پرداخت و گفت: در شرایطی که جامعه اسلامی در آن زمان دچار انحراف شده بود، آن حضرت با روشنگری‌های خود، صراط مستقیم را نشان می داد.

میرزایی مجموعه تدابیر امام سجاد(ع) در هنگام اسارت، گریه‌های آن حضرت در مدینه، نوحه و روضه خوانی‌های وی و 35 سال سخنرانی‌های آن امام همام را جهاد ثمربخش خواند.

به گفته وی امام سجاد (ع) با شجاعت و صلابت، پس از شهادت سیدالشهداء (ع) از اسلام ناب محمدی (ص) دفاع و خاندان یزید را نزد مردم منفور کرد.

سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری صحیفه سجادیه را شامل مضامین عالی، زیبا، عمیق و غنی، قوانین و احکام شرعی و مسائل بسیار حساس سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی در قالب دعا دانست.

همایش امام سجاد (ع) با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان قشم، روحانیون و دانشجویان این شهرستان در سالن غدیر فرمانداری قشم برگزار شد.

انتهای پیام/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول