اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

وحدت عامل پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج از وحدت و یکپارچگی به عنوان مهم‌ترین عامل پیروزی مسلمانان و جهان اسلام در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان نام برد.

وحدت عامل پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد:‌ ترفندهای دشمنان برای ضربه‌زدن به اسلام در سایه وحدت مسلمانان شکست خورده است و ما برای مقابله با این توطئه‌ها همواره محکم و استوار در صحنه خواهیم ایستاد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دشمنان اسلام با وحدت مسلمانان مخالف هستند و آن را مهم‌ترین عامل نرسیدن به اهداف شومشان می‌دانند از این رو برای خدشه‌دار کردن این وحدت و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دست به اجرای هر توطئه‌ای می‌زنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه تضعیف صفوف به هم پیوسته مسلمانان از سوی دشمنان با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال می‌شود، تصریح کرد: تشویق و ترغیب افراد جامعه به ویژه نسل جوان به حضور در مساجد و اماکن مذهبی بهترین راه برای مقابله با این توطئه دشمنان است.

به گفته ماموستا مجتهدی، حضور مردم در مکان‌های مذهبی همچون مساجد و ترویج و اعتلای آموزه‌های دینی و الهی بهترین راهکار برای مقابله با مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است.

وی از نماز جمعه نیز به عنوان نماد وحدت بین مسلمانان نام برد و گفت: حضور مردم در نمازهای جماعت در مساجد و برگزاری باشکوه آن نشانه وجود وحدت و همدلی در بین مسلمانان است.

امام جمعه سنندج با انتقاد از حضور کمرنگ اقشار مختلف مردم در نمازهای جماعت اظهار کرد: صفوف خالی نمازهای جماعت در استان برازنده مردم متدین استان کردستان با توجه به سبقه دینی و مذهبی این مردم نیست و باید در این راستا چاره اندیشی شود.

به گفته ماموستا مجتهدی، نماز یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام به شمار می‌رود و به همین دلیل است که وقتی فرد مسلمانی به صورت عمد اقامه نماز را ترک می‌کند از دین اسلام خارج می‌شود.

امام جمعه سنندج برپا داشتن نماز را نماد عینی برای نشان دادن وحدت و همدلی در جوامع اسلامی عنوان کرد و گفت: روحانیون باید تلاش کنند تا زمینه برای حضور بیشتر قشر جوان در مساجد به ویژه حضور در نمازهای جماعت افزایش یابد.

به گفته وی، تلاش برای تشویق و ترغیب افراد جامعه به ویژه جوانان به حضور در مساجد و پر کردن صفوف نمازگزاران وظیفه‌ای دینی و شرعی همه مردم است و خانواده‌ها به عنوان کانون‌های اصلی اجتماعی در این راستا نقش کلیدی‌ دارند.

وی در ادامه بر رفع مشکلات جوانان و نوجوانان نیز تاکید کرد و گفت: جوانان به عنوان سرمایه‌ها هر جامعه‌ای نقش مهمی در پیشبرد اهداف و توسعه جوامع داشته و رفع مشکلات و نیازهای آنان باید سرلوحه کاری همه مسئولین باشد.

امام  جمعه سنندج در پایان خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های جوانان به ویژه در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج ضروری است.

انتهای پیام/79002/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول